شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/12/03
کدخبر :81308
7
چاپ :

۴۸.۵ درصد اعتبارات تملک دارایی استان کرمان پرداخت شد‌

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: یک هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی استان در سال جاری بوده که تاکنون ۴۸.۵ درصد آن پرداخت شده است.




 


جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان به ریاست محمدمهدی فداکار استاندار در محل سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.
در این جلسه محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای استان هزار و 220 میلیارد تومان بوده است که در یازده ماهه امسال 95.3 درصد اعتبارات هزینه‌ای استان کرمان توزیع شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه هزار و 574 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی استان کرمان در سال جاری بوده است که تاکنون 48.5 درصد اعتبارات تملک دارایی استان تخصیص و پرداخت شده است، گفت: در مجموع اعتبارات استان، حدود 60 درصد اعتبار از تمام منابع از هزینه‌ای، تملک دارایی، نفت و سایر موارد محقق شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها در ماه پایانی سال نسبت به جذب منابع وزارت مربوطه اقدام کنند، افزود: 200 میلیارد تومان نقدینگی حقوق معادن استان وصول شده است که از پیگیری‌های استاندار کرمان از این بابت تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه منابع مالی بودجه ظرفیت‌های قانونی زیادی دارد که نیاز است دستگاه‌های اداری استان از این محل نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند، ادامه داد: در حوزه مشارکت‌های عمومی و خصوصی، قانون مالیات و ماده 56 قانون الحاق برخی از این ظرفیت‌های بودجه‌ای است که نباید از این قوانین برای جذب منابع مالی غفلت کرد.

وحیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر مبلغ هزار و 216 میلیارد تومان از محل قانون الحاق در حال استفاده است، گفت: 36 پروژه ملی پیوست قانون در استان کرمان داریم که از این ظرفیت می‌توان برای جذب اعتبارات ملی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از سال 96 تا ده ماهه سال جاری مبلغ بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده، افزود: از این میزان تاکنون حدود 800 میلیون دلار آن هزینه شده است.

صادق سلطانی‌نژاد مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: مولدسازی دارایی‌های دولت در دستور کار است تا از محل شناسایی املاک مازاد و فروش آن پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان تاکنون 100 درصد منابع فروش املاک به استان برگشت داده شده است، گفت: تاکنون 43 ملک به مبلغ 48 میلیارد تومان به فروش رفته و مبلغ آن به دستگاه مربوطه برگشت داده شده است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان، تعداد 13 هزار و 586 مورد ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه سادا ثبت شده است و در سال جاری 15 ملک به ارزش 27 میلیارد تومان به فروش رسیده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.