چهارشنبه5 ارديبهشت 1403     Wednesday, April 24, 2024
1401/12/25
کدخبر :83305
105
چاپ :

۳۱ جوان نخبه و برگزیده استان کرمان تجلیل شدند

با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ۳۱ جوان نخبه و برگزیده استان در حوزه‌های مختلف علمی، ورزشی، قرآنی، فرهنگی، هنری، کارآفرینی، اختراع و دانش‌بنیان و دانش‌آموزی و دانشجویی تجلیل شدند.



 

ارتباط مستمر و نشست صمیمی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با جوانان در اقشار مختلف در قالب طرح با جوانان دفتر امام جمعه
کرمان با کارگروه‌های مختلف در حال انجام است.

در آخرین جلسه با جوانان دفتر امام جمعه کرمان که با حضور رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان همراه بود از 31 جوان نخبه و برگزیده استان کرمان در حوزه‌های مختلف علمی، ورزشی، قرآنی، فرهنگی، هنری، کارآفرینی، اختراع و دانش‌بنیان و دانش‌آموزی و دانشجویی تجلیل شد.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه در دنیا قدرت کشورها را با شاخص‌هایی می‌سنجند و سه شاخص برای ارزیابی قدرت کشورها بسیار اهمیت دارد اظهار داشت: جغرافیای کشورهای دنیا یکی از شاخصه‌های مهم ارزیابی قدرت‌ها است که به‌عنوان مثال این کشور در جغرافیای خود چه ذخایری دارد و دسترسی آن به آب‌های آزاد چگونه است.

وی با بیان اینکه ایران تاریخ خوبی در حفظ جغرافیا ندارد و متاسفانه شاهان و حاکمان گذشته چندین هزار کیلومتر از جغرافیای کشور را در دوران حکومت خود از دست داده‌اند گفت: به برکت خون شهدا رزمندگان اسلام اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به تسخیر دشمن بیاید.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه نیروی انسانی تحصیل کرده و به‌ویژه نیروی انسانی جوان تحصیل کرده از شاخص‌های مهم ارزیابی قدرت کشورها است افزود: ارتباط حکومت و مردم در بحران‌ها و توان بسیج نیروها در زمان بحران سومین عامل سنجش قدرت کشورها در دنیا است.

وی با بیان اینکه امروز ایران در هر سه شاخصه ارزیابی قدرت کشورها در دنیا قوی است خاطر‌نشان کرد: جغرافیای ایران یک نقطه مهم استراتژیک در دنیا است و کشوری بسیار غنی داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان کرد: در جهان اسلام بحث تشیع و تسنن مطرح است و چهار کتاب مهم و معتبر تشیع و شش کتاب مهم و معتبر اهل تسنن نویسنده ایرانی دارند.

وی خطاب به جوانان با اشاره به اینکه کتاب "خدمات متقابل اسلام و ایران" از شهید مطهری را مطالعه کنید و ببینید جایگاه ایران در دنیا چگونه است گفت: ایران اسلامی یک کشور مهم و دارای جایگاه از جهات مختلف در دنیا است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه عالم در نگاه دینی برای انسان خلق شده است و در قرآن کریم نیز آمده است که آنچه در آسمان و زمین است محور آن انسان است اظهار داشت: خداوند به انسان این استعداد را داده تا بر کل عالم مسلط شود و ما باید به علم آن دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های زیادی در دنیا حاصل شده اما همه اینها در مقابل عظمت دنیا چیزی نیست گفت: در روایات متعددی داریم که مردم ایران به علم زیادی در دنیا دست پیدا می‌کنند و باید همت داشته باشیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه از کم کاری مسئولان نباید قهر کنیم و یا ناامید شویم افزود: در تاریخ هم که نگاه کنیم هیچ مسئولی با بزرگان علمی و علمای دین ما همراهی نکردند و آنها با تکیه بر توان خود به این جایگاه رسیدند.

وی با اشاره به اینکه نخبگان جامعه مسئولیت سنگینی دارند و مسئولیت اول آنها این است که مسیر پیش رو را قوی‌تر ادامه بدهند و درجا نزنند عنوان کرد: خداوند از شما به اندازه استعداد شما سوال و جواب خواهد کرد و شما که توان و استعداد بیشتری دارید حتما باید بهتر و بیشتر فعالیت کنید و در برابر جامعه نیز مسئولیت دارید.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه همه توان خود را بگذارید تا ظرفیت علمی خود را بالاتر برده و به دانشی که امروز دارید اکتفا نکنید گفت: امروز نگاه جامعه به شما است و چه بخواهید و چه نخواهید به‌عنوان الگو در جامعه مطرح هستید.

وی بیان کرد: باید مراقب باشید افرادی که شما را به‌عنوان الگو قرار می‌دهند در مسیر صحیح قرار بگیرند و اگر رفتار شما باعث انحراف فردی و یا جامعه شود شما نیز مسئول و پاسخگو هستید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: حاج قاسم در جامعه جریان‌ساز شد و آنقدر ظرفیت خود را بالا برد که صاحب مکتب در دنیا شد و رهبر معظم انقلاب امروز مکتب شهید سلیمانی را به‌عنوان یک الگوی بزرگ به همه عالم معرفی می‌کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.