پنج شنبه6 ارديبهشت 1403     Thursday, April 25, 2024
1401/12/25
کدخبر :83303
116
چاپ :

خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت جیرفت به ارگ بم برق‌دار شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: پروژه خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت از پست جیرفت به پست ۴۰۰ کیلوولت ارگ بم به طول ۹۰ کیلومتر که از مسیر صعب‌العبور کوه‌های جبالبارز عبور کرده، برق‌دار شد.



 

محمدرضا حبیبی درخصوص ضرورت احداث این پروژه اظهار کرد: بعد از مطالعات اولیه و بررسی‌های لازم توسط دفتر فنی و برآورد بار در مناطق جنوب و شرق استان و نیاز این مناطق به وجود شبکه پایدار، لزوم احداث خط انتقال در سطح ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت از کهنوج به جیرفت و سپس به ارگ بم ضروری شد که پس از تصویب و موافقت شرکت توانیر عملیات اجرایی این پروژه در دو فاز در سال ۹۳ آغاز شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی گفت: فاز اول آن یعنی از نیروگاه شوباد کهنوج به پست ۴۰۰ کیلوولت جیرفت به طول ۸۹ کیلومتر انجام شد و فاز دوم آن که از پست جیرفت به پست ارگ بم است و به دلیل آنکه از مسیرهای سخت و صعب‌العبور کوه‌های جبالبارز عبور می‌کرد از لحاظ اجرایی پروژه‌ای بسیار سنگین بود که روز گذشته برق‌دار شد.

حبیبی بیان کرد: با به مدار آمدن این خط، رینگ ۴۰۰ کیلوولت جنوب شرق تکمیل و موجبات پایداری و افزایش ضریب اطمینان شبکه و تامین برق پایدار در منطقه جیرفت، بم و زاهدان فراهم شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان از این طرح به عنوان یک زیرساخت مهم برای تامین برق پایدار صنایع و معادن و همچنین بخش کشاورزی در سال‌های آتی یاد کرد و گفت: ارزش این پروژه در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.