جمعه31 فروردين 1403     Friday, April 19, 2024
1401/12/25
کدخبر :83304
137
چاپ :

۳۴۰ اقامتگاه بومگردی کرمان میزبان مسافران نوروزی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۳۴۰ اقامتگاه بومگردی این استان با پنج هزار ۱۷۲ تخت آمادگی لازم را برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی دارد.



 

فریدون فعالی افزود: استان کرمان در زمینه داشتن اقامتگاه‌های بومگردی دارای رتبه نخست کشور است و به همین ترتیب می‌تواند تعداد زیادی از گردشگران و مسافران را میزبانی کند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: تعداد بالای این اقامتگاه‌ها موجب شده بین مدیران آنها در زمینه ارتقای کیفیت خدمات، رقابت ایجاد شود به طوری که کمتر اقامتگاهی دارای غرفه صنایع‌دستی و محصولات طبیعی نبوده و پرسنل آنها آموزش‌های لازم را در خصوص میزبانی از مهمان‌های نوروزی فرا نگرفته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان ادامه داد: خوشبختانه در دورترین مناطق این استان نیز مکانی برای اقامت گردشگران و مسافران وجود دارد که با دلگرمی پذیرای آنها خواهد بود.

فعالی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان کرمان، بافت، زرند، جیرفت و شهربابک قرار دارد که نظارت بر آنها از یک ماه گذشته آغاز شده و تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهد داشت.

با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.