شنبه1 ارديبهشت 1403     Saturday, April 20, 2024
1401/12/25
کدخبر :83307
290
چاپ :

احداث خوابگاه یک نیاز جدی برای دانشگاه فرهنگیان استان کرمان است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه کلنگ ساخت دانشگاه فرهنگیان زده شده است، گفت: احداث خوابگاه یک نیاز جدی برای دانشگاه فرهنگیان استان کرمان است.




 

حجت‌الاسلام عباس توان در جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان
برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: جلسه هیئت امنای دانشگاه سالی دو دفعه باید برگزار شود که در سال 1401 این اتفاق افتاده است.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه مکتب شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی یک الگو برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است، افزود: در این زمینه یادواره شهدا و سایر برنامه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه امسال دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حضور پرشوری در مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله راهپیمایی 22 بهمن داشتند، گفت: دوره‌های کشوری در دانشگاه برای توانمندسازی کارشناسان و مدیران فرهنگی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در حاشیه شهر کرمان فعالیت‌های کمک آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار شد و دانشجویان همکاری بسیار خوبی داشتند، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان نقش مهمی برای نیروسازی انقلاب دارد و یکی از کارهای مهم ما کادرسازی است.

توان با اشاره به اینکه ویژه برنامه روایت حقایق به مدت یک هفته در دانشگاه برگزار شد و در طول سال میزبان جشنواره قرآنی و محافل انس با قرآن هستیم، بیان کرد: اردوی راهیان مقاومت با حضور دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور برگزار شد و در قالب این اردو حدود دو هزار دانشجو از سراسر نقاط کشور به کرمان و زیارت مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی آمدند.

وی با بیان اینکه اردوی کشوری مدرسه تربیتی شهید سلیمانی در شهداد برگزار و برنامه‌های تربیتی و فرهنگی در این اردو اجرایی شد، گفت: 14 اتوبوس از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان به اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه خوابگاه دانشجویی این دانشگاه در حال ساخت است، افزود: 5 هزار و 400 مهارت آموز در سال 1401 داشتیم که مراحل آزمون و مصاحبه آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه یازدهمین جشنواره علمی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در کرمان برگزار شد و استان کرمان میزبان آن بود، ادامه داد: تعیین تکلیف سند مالکیت دانشگاه فرهنگیان کرمان یک ضرورت است.

توان با اشاره به اینکه کلنگ ساخت دانشگاه فرهنگیان زده شده است و تمام فعالیت‌ها منوط به طرح تفصیلی دانشگاه است، گفت: ما همیشه پنج هزار دانشجو را داریم و ساختمان دانشگاه باید بر اساس نیاز دانشگاه ساخته شود.

وی بیان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حضور شبانه روزی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در داخل دانشگاه و استفاده از خوابگاه است تا شخصیت دانشجو در همان دانشگاه شکل بگیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با بیان اینکه برای سال 1402 تعداد 800 دانشجو را درخواست داده‌ایم که پذیرفته شود، تاکید کرد: احداث خوابگاه یک نیاز جدی برای دانشگاه فرهنگیان استان است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.