شنبه1 ارديبهشت 1403     Saturday, April 20, 2024
1401/12/25
کدخبر :83306
119
چاپ :

رشد ۲۳ درصدی پروازهای فرودگاه بین‌المللی کرمان

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از رشد ۲۳ درصدی پروازها و ۳۶ درصدی تعداد مسافر فرودگاه بین‌المللی کرمان در سال جاری خبر داد.



 


علی جزینی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت افزایش غنای فرهنگی، تبلیغی و ترویجی در فرودگاه‌های استان به ویژه فرودگاه بین‌المللی کرمان، اظهار داشت:
امسال استقرار دو سفره هفت سین ویژه در پایانه ورودی و خروجی پروازهای داخلی همچنین حضور دو گروه سرود و همخوانی تواشیح بین‌المللی برای ایام حلول سال نو و ماه مبارک در
نظر گرفته شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی از ارائه تسهیلات ویژه با رویکرد انعکاس اطلاعات کامل، جذاب و نوین اماکن تاریخی، گردشگری و غیره برای اولین بار به صورت کاملاً مکانیزه در قالب اپلیکیشن طراحی شده به نام "دفتر تلفن 118" در فرودگاه بین‌المللی کرمان خبر داد و تصریح کرد: با استقرار بخش خصوصی که اپلیکیشنی موسوم به دفتر تلفن 118 با محوریت اطلاعات کلی استان به ویژه اطلاعات مورد نیاز طراحی کرده و به صورت کاملاً مجازی و زنده تمامی اطلاعات شهری، استانی، گردشگری و غیره را به صورت خودکار به مخاطبان و مسافران ارائه می‌کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در ادامه از آمادگی فرودگاه برای پذیرش سایر ارگان‌های همکار و اطلاع‌رسان خبر داد و گفت: فرودگاه‌های استان کرمان آمادگی اختصاص فضا برای استقرار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری کرمان برای ارائه اطلاعات مورد نیاز به مسافران نوروزی در سالن پایانه داخلی را دارد.

وی به روزرسانی و بارگذاری اطلاعات گردشگری، فرهنگی و تاریخی از طریق بخش ویژه نوروزی پورتال اداره کل فرودگاه‌های استان را مهم اعلام و اشاره کرد: اطلاعات مورد نیاز مسافران و گردشگران شامل اطلاعات گردشگری، جاذبه‌ها، اقامتگاه‌ها و نقاط توریستی و تاریخی استان از جمله راهنمای مزار سردار دل‌ها در بخش نوروزی پورتال اداره کل در دسترس عموم قرار گرفته است.

جزینی‌زاده با اشاره به سایر اقدامات انجام شده گفت: ساماندهی رفیوژ میانی و جداول طرفین بلوار ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی کرمان به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مسافران، برنامه‌ریزی برای اجرای روکش آسفالت مسیرهای ورودی و خروجی فرودگاه، محوطه منازل سازمانی و مسیر تشریفات اداری، ساماندهی محوطه و کاشت گل و درختچه در فضای سبز مقابل ترمینال‌های فرودگاه بین المللی کرمان و اجرای بخشی از سایه‌بان پارکینگ خودرویی بخشی از اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم بهسازی اماکن، سطوح پروازی و محوطه‌های فرودگاهی خاصه بلوار ورودی و خروجی فرودگاه کرمان گفت: بهسازی و ساماندهی رفوژ میانی و جداول طرفین بلوار ورودی مجموعا معادل 2 هزار متر با اعتباری بالغ بر 17میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حال انجام است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان ابراز امیدواری کرد که با تلاش عوامل اجرایی و نظارت‌های مستمر، امور فوق برای روزهای آغازین سال نو ساماندهی شود، افزود: فضاسازی محیطی بر مبنای شعار ابلاغی از سوی وزارتخانه با رویکرد "محیطی شاد و ایرانی آباد" انجام شده است.

وی با اشاره به برقراری پروازهای فوق العاده در ایام نوروز امسال بیان کرد: پذیرایی از مسافران در زمان افطار با چای، شیرینی، خرما و استفاده از آیین‌های ایرانی عمو نوروز به همراه برگزاری مراسم‌های شاد و مفرح با تحویل هدیه به کودکان نیز پیش‌بینی شده است.

جزینی‌زاده با اشاره به رشد پرواز و مسافر در 11 ماهه سال1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: تعداد پروازهای فرودگاه بین‌المللی کرمان از 4 هزار و 103 پرواز با رشد 23 درصدی به 5 هزار و 31 پرواز رسیده است.

وی از رشد 36 درصدی تعداد مسافر فرودگاه کرمان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: تعداد مسافران از 584 هزار و 207 نفر در 11 ماهه سال 1400 به 796 هزار و 765 مسافر در سال 1401 رسیده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.