يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/06
کدخبر :81344
11
چاپ :

۱۷۶۰۰ نفر از جانبازان استان کرمان در قید حیات هستند

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان ۲۰ هزار و ۳۰۰ جانباز دارد گفت: از این تعداد حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر در قید حیات هستند.




 

سعید ایرانمنش با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین(ع) و میلاد حضرت ابوالفضل(ع)، اظهار داشت: روز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) روز
جانباز نامگذاری شده است و این روز را به بزرگ جانباز انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و همه جانبازان و ایثارگرانی که با تاسی از علمدار کربلا حضرت عباس(ع) رشادت‌های بسیاری را از خود به جای گذاشتند تبریک می‌گوییم.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه روز جانباز یادآور رشادت‌های حضرت ابوالفضل(ع) و فداکاری‌های آن حضرت در دفاع از سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و ولایت است، گفت: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ریشه در مقاومت و مجاهدت‌های شهدا، جانبازان، رزمندگان و همه ایثارگران دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به برنامه‌های روز جانباز در استان کرمان از برگزاری برنامه‌های متنوع و فرهنگی به مناسبت این روز خبر داد، افزود: به مناسبت این روز برگزاری جلسات گروهی در شهرستان‌های استان و دیدارهای حضوری مسئولان با جانبازان در برنامه است.

وی به بازدید مسئولان استان از آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی و دیدار با این عزیزان خبر داد و گفت: تجلیل از ایثارگران و جانبازان استان کرمان از دیگر برنامه پیش‌بینی شده برای این ایام است.

ایرانمنش با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت این روز در استان کرمان، بیان کرد: برگزاری مسابقات رادیو و تلویزیونی به مناسبت چهارم شعبان سالروز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز نیز در برنامه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان تعداد 20 هزار و 300 جانباز دارد که درصد جانبازی آنها بین 5 تا 70 درصد است، افزود: از این تعداد حدود 17 هزار و 600 نفر در قید حیات هستند.

وی با اشاره به اینکه 185 جانباز 70 درصد در استان داریم که از این تعداد 34 نفر آنها ضایعه نخاعی و 23 نفر از این جانبازان روشندل هستند، ادامه داد: از کل جانبازان استان کرمان 31 جانباز زن داریم که 28 نفر آنها در قید حیات هستند.  

ایرانمنش با بیان اینکه جانبازان به‌عنوان اسوه‌های ایثار، مقاومت و مجاهدت الگوهای خوبی برای نسل جوانان ما هستند، افزود: جوانان ما می‌توانند با الگوگیری از این شهدای زنده خدمت به انقلاب، نظام و از ارزش‌های انقلاب اسلامی را مدنظر قرار دهند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.