شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/10/12
کدخبر :78233
10
چاپ :

۱۰۰۰ روستا تا پایان سال آبرسانی می‌شود

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: «پروژۀ «جهاد آبرسانی» به‌عنوان بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور با پیشرفت قابل قبول ۳۰ درصدی در سراسر کشور در حال اجرا است».

 

میثم جعفرزاده با بیان این‌که تاکنون برای این پروژه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: «تا آخر امسال مقرر شده به یک‌هزار روستا آبرسانی شود که آبرسانی به ۶۰۰ روستا تمام شده و در ۴۰۰ روستا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است».


به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، وی با اشاره به شاخص‌های انتخاب روستاها برای این طرح، خاطرنشان‌کرد: «تعدادی از روستاها دسترسی به منابع آبی نداشتند، برخی روستاها کمبود آب از حیث کمّی داشتند و در طول روز چند ساعت بیشتر به آن‌ها آبرسانی نمی‌شد و برخی روستاها هم از نظر شاخص‌های کیفی کمبودهای جدی داشتند. همچنین هدررفت آب در برخی روستاها بالا بود».

مشاور وزیر نیرو در نمایشگاه‌ بینالمللی آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران، یادآور شد: «مطابق نظر وزیر نیرو و تصمیم‌گیری انجام شده، مقرر شد ۱۰ هزار روستای دوم هم به این پروژه اضافه شود که در این صورت به درصد برخورداری ۹۵ درصدی آبرسانی می‌رسیم و این عدد خیلی بالایی است».

وی افزود: «پروژۀ نخست آبرسانی به ۱۰ هزار روستا سه ساله است و برای ۱۰ هزار روستای دیگر سه سال بعدی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم».

جعفرزاده، مجموع قرارداد طرح جهاد آبرسانی را ۱۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: «ما باید منابع آبی را در جایی که کار می‌کنیم بشناسیم. در بسیاری نقاط هدررفت آب و در خیلی جاها هم کمبود خاصی داریم».

وی ادامه داد: «وظیفۀ وزارت نیرو آبرسانی است، نمی‌توانیم بگوییم چون در منابع آبی کمبود داریم مناطق شهری را در اولویت خاص قرار دهیم و به روستاها توجهی نداشته باشیم».

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو تاکید کرد: «در منابع آب باید دقت بیشتری داشته باشیم و هم در ساختار آب شهری خود از سیلاب‌ها برای روستاها استفاده کنیم».

جعفرزاده با بیان این‌که اکنون اولویت وزارت نیرو روستاهای کددار و بالای ۲۰ خانوار است، گفت: «نزدیک به ۲۵ درصد روستاها از مجموع هفت‌هزار و ۱۳۸ روستا در این طرح مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. کرمان، گلستان و گیلان هم تعداد روستاهای بالایی در این طرح دارند».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.