شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/09/17
کدخبر :76659
10
چاپ :

کرمان صادرکننده ارزش افزوده است

رئیس اتاق کرمان گفت: «استان ما صادرکنندۀ ارزش افزوده است زیرا اقلام صادراتی ما به‌طور عمده به‌صورت خام صادر می‌شود و سرمایه‌گذاری در فرآوری محصولات انجام نشده است».



 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: «سال‌هاست که تعداد صادرکننده، بازارها و نوع کالا و محصول صادراتی کرمان مشابه و یکسان بوده و کمتر به فکر ایجاد ارزش افزوده بیشتر بوده‌ایم».

وی همچنین با اشاره به اینکه سود سهام شرکت‌های بزرگ از استان خارج و بین سهامداران توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: «مجموع سود شرکت‌های بزرگ، حقوق دولتی و ... باعث می‌شود که سالانه 100 هزار میلیارد تومان از استان خارج شود».
وی در نشست مدیران واحدهای تابعه امور اقتصادی و دارایی استان با فعالان اقتصادی با اشاره به اینکه گمرک بسیار می‌تواند به توسعۀ صادرات استان کمک کند، اظهار کرد: «به بیمه‌های تجاری در استان چندان توجهی نمی‌شود در حالی که نقش مهمی در آرامش، امنیت و اشتغال استان دارند و می‌توان با اصلاح برخی قوانین و مقررات، بیمه‌های تجاری را بهتر اجرا کرد».

طبیب‌زاده ادامه داد: «همچنین استان کرمان سهم 7 تا 9 درصدی در بورس و فرابورس دارد اما نتوانسته‌ایم از این فرصت‌ها استفاده کنیم که اتاق کرمان در رابطه با برگزاری دوره‌های آموزشی برای تامین مالی از بازارهای سرمایه آمادگی خود را اعلام می‌کند».

رئیس اتاق کرمان همچنین رویکرد جدید اداره کل اقتصادی و دارایی استان را پیگیر و دغدغه‌مند نسبت به رفع مسائل اقتصادی بیان کرد و گفت: «این رویکرد با دیدگاه عالمانه و تخصصی تاثیرگذار خواهد بود».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.