يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/10
کدخبر :81813
11
چاپ :

پیاز هفتۀ آینده ارزان می‌شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: «با برداشت و ورود پیاز جدید، محدودیت صادرات و افزایش واردات این محصول، قیمت پیاز هفتۀ آینده کاهش می‌یابد».




 

علیرضا مهاجر افزود: «یکی از دلایلی که منجر به افزایش قیمت پیاز شد ارزان بودن پیاز در سال گذشته بود که باعث شد کشاورزان کمتر پیاز بکارند، موضوع دیگر نیز این بود که صادرات اقلام سبزی و صیفی به‌موقع محدود نشد و با توجه به اختلاف قیمت ارز قسمت زیادی از پیاز تولیدی صادر شد».

وی تاکید کرد: «در زمان حاضر صادرات این اقلام محدود شده است و امیدواریم در هفتۀ آینده قیمت‌ها کاهش یابد؛ البته واردات هم انجام می‌شود».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان،  وی  در حاشیۀ اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت تولید گندم، اظهار کرد: «حدود 5 میلیون و 900 هزار هکتار اراضی زیرکشت گندم داریم که از این میزان حدود یک‌میلیون و 950 هزار هکتار اراضی آبی و سه میلیون و 950هزار هکتار نیز اراضی دیم است».

وی اضافه کرد: «استان‌های شمالی و شمال‌غرب کشور مانند اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرمانشاه و قزوین با خشکسالی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته مواجه بودند، مابقی استان‌ها نیز نسبت به سال گذشته میزان بارش مشابه یا حتی بیشتری داشتند».

مهاجر یادآور شد: «هنوز برای پیش‌بینی تولید گندم زود است، زیرا باران‌های اردیبهشت ماه بسیار مهم است. اگر بارش خوبی در اردیبهشت داشته باشیم قطعاً امسال شرایط بهتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت، قطعاً تولید ما نسبت به سال زراعی گذشته کمتر نخواهد بود بلکه بیشتر نیز خواهد شد».

وی ادامه داد: «دربارۀ محصولاتی چون چغندرقند، پنبه و بسیاری از دانه‌های روغنی نیز امیدواریم بتوانیم سطح زیرکشت مناسبی داشته باشیم، در مجموع به‌رغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که با آن مواجه بودیم تدارک کود به‌اندازه کافی انجام شده است و کشاورزان از آن استفاده کرده‌اند».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.