يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/03/27
کدخبر :48448
30
چاپ :

پایان بحران آب کرمان، در ۲ سال آینده

استاندار کرمان با برشمردن طرح های آبی استان که در ۸ سال گذشته آغاز شده اند، بیان کرد: در این دولت برای موضوع آب کل استان تدابیری اندیشیده شده و به صورت شبکه ای آب پایدار را تامین می کنیم

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،استاندار کرمان با برشمردن طرح های آبی استان که در ۸ سال گذشته آغاز شده اند، بیان کرد: در این دولت برای موضوع آب کل استان تدابیری اندیشیده شده و به صورت شبکه ای آب پایدار را تامین می کنیم و کرمان در دو سال آینده از این بحران آب خارج می شود.

"علی زینی وند" ظهر امروز ۲۶ خردادماه در جمع خبرنگاران بابت خاموشی ها و قطعی آب از همه مردم استان کرمان عذرخواهی کرد و گفت: متاسفانه منابع آب شرب کرمان از سفره های زیرزمینی استحصال می شود.

وی کرمان را در بحث آب شرب یکی از بحرانی ترین شهرها دانست و اظهار کرد: این وضعیت کمبود آب در کرمان از حدود شش سال پیش بوده و مسئولین استان کرمان هم دنبال راه هایی برای تامین آب بوده اند.

استاندار کرمان با اشاره به مشکل آب شهر کرمان از راه حل های پیش‌رو برای برطرف کردن موقتی آن سخن به میان آورد و تصریح کرد: دو راه وجود دارد یا باید آب جیره بندی شود که از لحاظ کارهای کارشناسی و فنی این راه حل تایید نشده، بنابراین باید مشکل را با مدیریت و کاهش فشار در برخی ساعات شبانه روز حل کرد.

وی با تاکید برآنکه برای حل مشکل آب شهر کرمان هر راهی که بتوانیم در پیش گرفته و می گیریم، تصریح کرد: از زمستان سال گذشته جلسات ستاد بحران برای رفع مشکل آب شهر کرمان در استان برگزار شده و با بهره برداری از هفت حلقه چاه حدود یک پنجم کمبود آب شهر از این محل تامین می شود و امروز مسائل مالی این پروژه را حل کردیم و در تیرماه ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب وارد شبکه آب کرمان می شود.

زینی وند در ادامه به سایر طرح های اضطراری اشاره کرد و افزود: معاون عمرانی استانداری کرمان در حال شناسایی چاه های بخش خصوصی، شهرداری و دستگاه های دولتی است و هر کدام از آنها که از لحاظ بهداشتی تایید شوند، وارد شبکه آب می کنیم ضمن آنکه آبرسانی سیار یکی دیگر از راه های اضطراری است.

وی انتقال آب خلیج فارس را پایدارترین آب برای شهرهای شمالی و کرمان دانست و بیان کرد: مسیولین استان تمرکز زیادی روی این کار گذاشته اند.

استاندار کرمان گفت: در این بی پولی دولت توانستیم ابلاغیه ۲۷۰ میلیارد تومان که ۱۰۰ تومان آن مربوط به پروژه خلیج فارس است را بگیریم و همچنین بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای بخش آب روستایی پیشنهاد و ابلاغیه داریم که با پیگیری این اعتبارات را تثبیت خواهیم کرد.

وی با برشمردن طرح های آبی استان که در هشت سال گذشته آغاز شده اند، بیان کرد: در این دولت برای موضوع آب کل استان تدابیری اندیشیده شده و در کل استان به صورت شبکه ای آب پایدار تامین می کنیم و کرمان در دو سال آینده از این بحران آب بیرون می آید.

زینی وند خطاب به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تاکید کرد: نباید کمبود آب مختص حاشیه و محله های کم برخوردار باشد و اگر قرار است فشار آب کم شود باید در همه محله ها کم شود حتی خانه منِ استاندار.

وی بیان کرد: در کنار مردم همواره خواهیم بود و حتی  اگر جایی بتوانیم با یک۲۰ لیتری مشکل مردم را حل کنیم، دستگاه ها دریغ نمی کنند.

استاندار کرمان در پایان خاطرنشان کرد: اگر کل آب خلیج فارس را به شهر کرمان بیاوریم اما مدیریت و صرفه جویی نباشد، باز با کمبود آب مواجه هستیم.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.