شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/09/29
کدخبر :77459
6
چاپ :

واردات ٢٠٠ هزار خودرو ظرف ٦ ماه آینده

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای واردات ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو ظرف شش ماه آینده خبر داد.



 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، امید قالیباف توضیح داد: «در سه ماهه باقیمانده تا پایان امسال، ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در سه ماهۀ ابتدایی سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تامین می‌شود».

وی افزود: «تحویل خودروها در دو بازۀ سه و شش ماهه خواهد بود و از این‌رو ممکن است متقاضیان زمانی که از بورس کالا خرید می‌کنند، سه تا شش ماه پس از زمان خرید، خودروی آن‌ها تحویل داده شود. البته این زمان با توجه به ساخت خودرو، حمل آن تا رسیدن به کشور و طی مسیر فرآیند واردات و ترخیص، طبیعی است».

وی گفت: «حدود ۱۰ درصد از خودروهای وارداتی امسال، بهصورت تحویل فوری به فروش خواهد رسید».

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، در رابطه با نحوۀ تامین ارز واردات خودرو اظهار کرد: «در آیین‌نامۀ واردات خودرو روش‌های مختلفی برای تامین ارز قید شده که در مجموع ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است؛ اما نکتۀ مهم این است که تامین ارز از منشاء خارج کشور خواهد بود».

قالیباف با تاکید بر تبعیت قیمت خودرو از نرخ ارز، گفت: «آنچه شاهد آن هستیم، افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد است و قیمت شرکت‌های خودروساز افزایش نیافته است. وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو برنامه‌های متعددی دارد که به‌زودی اعلام خواهد شد».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.