شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/11/25
کدخبر :81016
8
چاپ :

نرخ کودهای یارانه‌ای افزایش نمی‌یابد

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: «در سال جاری قیمت کودهای یارانه‌ای را نه تنها افزایش ندادیم بلکه قیمت‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد هم کاهش یافت».




 

حمید رسولی افزود: «کاهش قیمت کودهای یارانه‌ای تا ابتدای مهرماه امسال ادامه یافت و به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای، قیمت‌ها به سال قبل بازگشت».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان،  وی اظهار کرد: «وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح‌هایی مانند کشت قراردادی و الگوی کشت به دنبال کاهش فشار بر کشاورزان است».

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه طی یک سال گذشته چهار پروژۀ کشت قراردادی توسط وزارت جهاد کشاورزی کلید خورده و کودهای این کشت‌ها تأمین شده است، گفت: «نخستین پروژۀ کشت قراردادی گندم در سال گذشته با مجری‌گری شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح ۲۵۰ هزار هکتار اجرا شد و ما ۱۰۰ درصد کودهای فسفاته و پتاسه مورد نیاز آن پروژه را به میزان ۷۰ هزار تن تأمین کردیم».

وی ادامه داد: «در دومین پروژۀ کشت قراردادی گندم با سازمان مرکزی تعاون روستایی، تمام نیازهای کود ازته، فسفاته و پتاسه بالغ بر ۱۲ هزار تن از سوی این شرکت تأمین شد».

رسولی با اشاره به کشت قراردادی برنج گفت: «در این پروژه علاوه بر تأمین کامل کودهای مورد نیاز، سایر نهاده‌ها را مانند بذر و سموم داخلی تأمین کردیم و در اختیار کشاورزان قرار دادیم».

وی به چهارمین پروژه کشت قراردادی گندم در سال جاری در سطح دو میلیون هکتار اراضی آبی اشاره کرد و افزود: «این پروژه در جریان است و در حال تأمین کود مورد نیاز این پروژه هستیم».

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی با بیان اینکه مواد اولیه ۲۷ کارخانه تولیدکننده کود در شرایط تحریم، از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وارد و تأمین شده است، اضافه کرد: «واردات مواد اولیه برای تولید کود در داخل با ارز نیمایی انجام می‌شود».

وی در همین حال افزود: «اگر بخش خصوصی در تأمین مواد اولیه برای تولید کود مشکلی داشته باشد، ما آن را انجام می‌دهیم».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.