جمعه7 ارديبهشت 1403     Friday, April 26, 2024
1401/07/12
کدخبر :71288
17
چاپ :

نباید اشتباهاتی کنیم که نظام تاوان آن را بدهد/آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه کشور هستند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اشتباهاتی در داخل کشور وجود دارد و این موضوع مهم است و ما نمی توانیم اشتباه کنیم و تاوان این اشتباهات را نظام بدهد.

 

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، دکترمحمدرضا پورابراهیمی با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی در طول سال های گذشته بارها و بارها مورد هجمه های  مختلف جریان معاند قرار گرفته و دشمنان نظام به روش های مختلف مستمرا در حال برنامه ریزی و اقدام علیه نظام بوده و هستند.
وی افزود: موضوعی که اخیرا مطرح شد چیز جدیدی در اقدامات دشمن علیه نظام اسلامی محسوب نمی شود اگر چه شروع اغتشاشات و ایجاد نا امنی که اخیرا در کشور شکل
گرفت مربوط به فوت خانم «مهسا امینی» و مواضع مسئولان نظام در این راستا نیز کاملا مشخص بود و در مجلس هم در روزهای اخیر و هفته های قبل اعلام شد در کشور ما هر فردی که زیر لوای ایران اسلامی ایران زندگی می کند، از حقوق قانونی خود برخوردار است و هر اتفاقی برای هر شهروند ایرانی اعم از شیعه، سنی، بلوچ، فارس، کرد، لر، ترک در شمال، جنوب و یا هر نقطه ای و حتی اقلیت های مذهبی رخ دهد، همه از حقوق قانونی برخوردار خواهند بود.

اقدام علیه اصول و مقررات هیچ کشوری پذیرفته نیست

پورابراهیمی با بیان اینکه ما در مجلس مکلف هستیم پاسدار قانون باشیم و ضمن اینکه فوت خانم امینی ناراحت کننده بود، پیگیر تمامی مسائل برای دسترسی به همه اسناد و مدارک تا روشن شدن همه جزئیات، موضوع را پیگیری می کنیم و اگر خطائی رخ داده باید برخورد بشود، گفت: این موضوع ابزاری به دست آشوبگران علیه نظام اسلامی شد که برای کشور قابل قبول نیست؛ مسلما هر جای دنیا علیه قواعد، اصول و مقررات یک کشور اقدام شود، نمی تواند توسط حاکمیت آن کشور تحمل شود و در جمهوری اسلامی شاهد این رفتار بودیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوعی که می توانست با تشکیل کمیته حقیقت یاب و حضور مسئولان و خانواده فوت شده بررسی و اگر خطائی شده برخورد صورت بگیرد و در غیر این صورت اطلاعات شفاف بیان شود اما دیدیم در عرصه میدانی مجموعه ای از افراد تجزیه طلب، سلطنت طلب و گروه های وابسته به سرویس های جاسوسی امریکا، اسرائیل و انگلیس با هماهنگی منافقین و با هماهنگی برخی جریان های داخلی کشور که متاسفانه خودی محسوب می شوند و به دلیل عدم فهم و درک صحیح و دقیق از موضوعات کشور، نظام و انقلاب اقداماتی انجام دادند که آب به آسیاب دشمن ریختند و در عرصه میدانی اهانت به قرآن، شهداء، مقدسات، تخریب بیت المال و ... صورت گرفت و تعدادی از نیروهای نظامی و انتظامی شهید شده و تعدادی از مردم بیگناه جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه مسئله مهم این است که طبیعتا دشمن نمی خواهد کشور ما در یک فضای آرام قرار بگیرد، عنوان کرد: بعد از چند سال که اختلافاتی بین دولت و مجلس در نحوه اداره کشور وجود داشت، در یک سال گذشته به تدریج وارد فضای جدیدی شدیم که همراهی بین دولت، مجلس و قوه قضائیه اتفاق بیفتد و کشور در فضای آرام مسیر خود را پیدا کرده و در برخی حوزه ها از جمله اقتصاد که به شدت مشکل داریم گزارشاتی بیرون آمد و بیانگر این است که شاخص های مرتبط با نماگرهای اقتصادی جهت گیری های متفاوتی نسبت به بهبود عملکرد این حوزه آغاز کرده و دشمن از این قضیه بسیار ناراحت و نگران است که اگر این مسیر ادامه یابد چه پیامدهایی برای کشورمان دارد و لذا دشمن به دنبال ایجاد آشوب و نا امنی در کشور است.

نباید اشتباهی بکنیم که نظام تاوان بدهد

پورابراهیمی با بیان اینکه البته اشتباهاتی در داخل کشور وجود دارد و این موضوع مهم است و ما نمی توانیم اشتباه کنیم و تاوان این اشتباهات را نظام بدهد، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار خردادماه با نمایندگان مجلس اعلام کردند "دشمن بیش از آنچه روی توانمندی خود در مقابله با ایران حساب کند، روی اشتباهات ما در عملکرد حساب باز کرده است" و به نظر می رسد در داخل کشور هم باید اصلاحاتی انجام شود و نظام و ساختاری تعریف شود تا اشتباهات را به حداقل برساند و در تصمیمات به گونه ای عمل کرد که موجب نشود نظام هزینه سنگینی بدهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: البته نباید بهانه دست دشمن داد؛ اشتباه ممکن است اتفاق بیفتد اما اینکه اشتباه به بهانه تبدیل شود قابل قبول نیست.

فوت مهسا امینی بهانه‌ای برای آشوب بود

وی در ادامه تصریح کرد: مردم ما باید خیلی هوشیار باشند و زمانی که فتنه ای ایجاد می شود، با هوشمندی عمل کنند. در زمان فتنه غبار تشکیل شده و تشخیص حق و باطل سخت است؛ در حوادث اخیر، ابتدا عده ای از مردم به دلیل ناراحتی از فوت خانم امینی اعتراض کردند و حق داشتند اما وقتی مسیر حرکت به جایی می رود که مقدسات نظام زیر سئوال می رود و اساسا موضوع خانم ایمنی توسط گروه های ضد انقلاب و تجزیه طلب فراموش می شود و فوت این خانم بهانه و رمز آشوب بود، اینجا مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باید به هوش باشند.

پورابراهیمی تاکید کرد: آمریکا و تمام معاندین به دنبال این هستند جمهوری اسلامی به کشور تجزیه شده ای تبدیل شود که هیچ اقتدار و جایگاه قانونی نداشته باشد و این خطرناک ترین چیزی است که می تواند اتفاق بیفتد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی تصور می کنند اگر انقلاب با مشکل مواجه شد، تنها کشور ما با تغییر حاکمیت رو به رو می شود اما اساسا اینگونه نیست و در اسناد محرمانه ای که در اختیار داریم، آمریکایی ها برنامه ریزی کرده اند کشور را تجزیه کنند و کشوری که با نام ایران امروز به عنوان اقتدار مطرح است در نمود جهانی وجود خارجی نداشته باشد و این خطرناک ترین اتفاق است که برای جمهوری اسلامی رقم بخورد لذا هوشیاری همه را می طلبد.

وی در ادامه با اشاره به شهادت سیدحمیدرضا هاشمی معاون اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان که اهل کرمان بود، اظهار کرد: حوادث اخیر موجب شد تعدادی از عزیزان را در نیروی انتظامی، سپاه و بسیج از دست بدهیم که نمونه ای از این شرایط است و از دست دادن عزیزان خون بهای امنیت کشور شده است.

با تمام توان از نظام و انقلاب دفاع می کنیم

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه ما اعلام می کنیم با تمام توان از انقلاب، ارزش ها، ولایت و کشور دفاع می کنیم، افزود: شهیدحاج قاسم سلیمانی چند وصیت داشتند که یکی از موارد این است جمهوری اسلامی حرم است و از جهت صیانت و حرمت، باید با تمام توان دفاع کنیم و حاج قاسم همچنین وصیت کردند "دوست دارم کرمان با ولایت بماند" و ما با همین رویکرد با حاج قاسم پیمان بسته ایم و اقدامات دشمن ذره ای در عزم ما برای دفاع از انقلاب و نظام خللی وارد نمی کند. این اتفاقات شاید هزینه ها و ضایعاتی برای کشور داشته باشد اما باعث نمی شود روند انقلاب اسلامی از مسیر خود منحرف شود و اگر اشتباه و اشکالاتی هست باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تمام توان در مسیر انقلاب، نظام و رهبری کار می کنیم و مجلس هم ضمن حفظ حقوق همه شهروندان و پایبندی به رعایت قوانین و مقررات اعلام می کند اینکه اشتباهی توسط هر مسئولی رخ بدهد باید پاسخگو باشد و باید قوانین و مقررات مبنای تصمیم باشد. آنچه مورد هتک حرمت نظام، انقلاب، شهداء، مبانی دینی، تفکر شیعه، اصول و مبانی اسلام شود جلوی آن می ایستیم زیرا ما این انقلاب را به آسانی به دست نیاورده ایم که با اغتشاش از دست بدهیم.

 

 

 



 

 

وزارت امور خارجه در مقابل مداخله غربی ها اقدام جدی انجام دهد

نماینده مردم کرمان در خانه ملت تصریح کرد: دشمن کور خوانده و فقط روسیاهی این اتفاقات برای آنها می ماند به دلیل مداخله در کشور ما؛ اظهارنظرهای گستاخانه برخی نمایندگان کشورهای غربی در ایران جای تامل دارد و حتما وزارت امور خارجه باید این موارد را رصد و اقدام جدی انجام بدهد در مقابل گستاخی هایی که شکل گرفته است.

پورابراهیمی در پایان درباره فضای مجازی گفت: در فضای مجازی که یکی از عوامل اصلی ضربه است، باید در چارچوب قوانین و ضابطه مند مسیر دنبال شود. اینکه کامل تعطیل و بسته شود را قبول نداریم اما ول انگاری و اینکه در آن هر شکلی برای براندازی نظام مسیر تعریف شود نیز هیچ کشوری اجازه نمی دهد و لازم است ضمن حفظ ارزش ها و چارچوب ها، زمینه استفاده از این فضا فراهم شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.