دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/11/01
کدخبر :100235
23
چاپ :

نظر نهایی شورای نگهبان هنوز اعلام نشده است/ اجازه دخالت در انتخابات ندهیم

استاندار کرمان گفت: سلامت انتخابات یک نکته بسیار مهم است که یک بخش آن بدون عیب و نقص برگزار کردن انتخابات است.

محمدمهدی فداکار در ستاد انتخابات کرمان که با حضور فرمانداران سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد: اصل انتخابات یک مسئله مهم در کشور است و اگر این بخش را تقویت کنیم، در دنیا دیده می‌شود. لذا هر چه این نماد پررنگ و بزرگ شود و به مشارکت مردم کمک کنیم، خیلی خوب و یک ضرورت عملی است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: وقتی مردم پای صندوق رأی می‌آیند، تبعات انتخابشان را می‌پذیرند و اگر نارضایتی دارند، در انتخابات تصمیمشان را نشان می‌دهند. انتخابات فرصت مجدد برای تصمیم گیری درباره نماینده‌هایشان است.

فداکار تاکید کرد: سلامت انتخابات یک نکته بسیار مهم است که یک بخش آن بدون عیب و نقص برگزار کردن انتخابات است. بخش دیگر سلامت یعنی اجازه ندهیم هیچکس در فرآیند انتخابات دخالت کند و هیچکدام از ما اجازه نداریم علایق سیاسی خود را در انتخابات دخالت دهیم؛ ما مامور به اجرای درست انتخابات هستیم و باید پاسخگو باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به کمک به ایجاد شور و رقابت انتخاباتی در شهرستان‌ها عنوان کرد: اصل انتخابات، مشارکت مردم است و با اعلام نظر نهایی شورای نگهبان باید به افزایش مشارکت کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسائلی همواره وجود دارد و نباید آنها را به انتخابات گره بزنیم، افزود: فرمانداران در مساجد حضور یابند و در جمع‌های مختلف با مردم گفت و گو و برای شرکت در انتخابات آنها را توجیه کنند.

فداکار با تاکید بر فضاسازی انتخاباتی در استان کرمان، در ادامه گفت: افتتاح پروژه در دهه فجر نباید بدون هماهنگی باشد. برخی طرح‌ها را قبل از دهه فجر افتتاح خواهیم کرد زیرا در دهه فجر افتتاح زیاد است و برخی پروژه‌ها دیده نمی‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: آی تی بخش مهم و لاینفک انتخابات و خیلی مهم است و باید مشکلات این حوزه رفع شود.

استاندار کرمان در ادامه اظهار کرد: اتفاقات خوبی در جنوب استان کرمان افتاده و ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی فعال شده و باید اطلاع رسانی صورت بگیرد.

فداکار درباره رد صلاحیت تعدادی از نامزدهای انتخابات در شهرستان‌ها عنوان کرد: هنوز نظر نهائی شورای نگهبان اعلام نشده است.

رحمان جلالی رئیس ستاد انتخابات استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه‌ریزی برگزاری سه مانور در تاریخ‌های هشتم، ۱۸ و ۲۹ بهمن ماه را داریم تا میزان آمادگی فرمانداران مورد سنجش قرار گیرد و در صورت وجود مشکل آن مشکل رفع شود.

وی افزود: در راستای افزایش مشارکت، گروه‌های ۹گانه مرجع باید توسط فرمانداران در شهرستان‌ها دنبال و همراهی شوند.

جلالی با اشاره به برنامه‌ریزی حضور استاندار در شهرستان‌های استان کرمان در بهمن ماه، در ادامه بیان کرد: اکثر فرآیندهای انتخابات الکترونیکی شده و استان کرمان آمادگی برگزاری انتخابات را دارد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.