شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1403/02/04
کدخبر :105904
0
چاپ :

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان کرمان از آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان (در جنوب کرمان) در اثر سیلاب‌های اخیر خبر داد.

مجتبی نیک طبع  درباره آخرین وضعیت تالاب جازموریان پس از وقوع سیلاب‌های اخیر، اظهار کرد: بر اساس آخرین رصد نقشه‌های ماهواره‌ای، در حال حاضر ۵۰ هزار هکتار از وسعت تالاب جازموریان آبگیری شده و سیلاب کماکان در حال وارد شدن به تالاب است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان کرمان با بیان اینکه تالاب جازموریان یک تالاب کم‌عمق و کاملاً فصلی است، تصریح کرد: این تالاب جزء بزرگ‌ترین تالاب‌های آب شیرین کشور محسوب می‌شود و خاصیت آن جذب آب به‌ صورت یک اسفنج است که نه‌ تنها باعث تغذیه گیاهان سطح تالاب در فصول خشک ‌سال می‌شود، بلکه از تبدیل این محل به کانون گرد و غبار هم جلوگیری می‌کند.  

نیک طبع همچنین درباره دریافت حقابه زیست‌ محیطی تالاب جازموریان گفت: مطالعات زیست محیطی حقابه تالاب جازموریان در سه وضعیت مرطوب، خشکسالی و ترسالی صورت گرفته و مکاتبات لازم به منظور رهاسازی حقابه انجام شده و شرکت آب منطقه‌ای نیز در مواردی رهاسازی حقابه را انجام می‌دهد و مکاتبات آن را به اداره کل محیط زیست ارسال می‌کند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سیرجان نیز امروز از منع اشتغال، ابطال مجوز و جریمه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای فرد سوزاننده لاستیک‌های فرسوده در این شهرستان خبر داد.

مسعود سعید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شش ماه و نیم قبل فردی که اقدام به سوزاندن مقدار زیادی لاستیک فرسوده و آلودگی گسترده هوا می‌کرد، دستگیر شد و پیگیری های لازم برای سیر مراحل قانونی به انجام رسید.

وی افزود: اکنون متخلف محکوم به منع اشتغال در امر آجرپزی، ابطال مجوز و پرداخت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جریمه شد.

سعید گفت: در امر تخلفات محیط زیستی و سلامت مردم با متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود و در همین خصوص از شهروندان تقاضا داریم موارد مشابه را با شماره‌گیری ۰۹۱۳۳۹۷۲۷۲۴ به اطلاع ما برسانند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.