شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/09/23
کدخبر :77373
6
چاپ :

موضوعات پشت پرده دارو باید مشخص شود

معاون اول قوه قضائیه گفت: «باید به دنبال این موضوع باشیم که چرا دارو در بازار سیاه وجود دارد اما همان دارو در داروخانه نیست».




 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، حجت‌الاسلام محمد مصدق افزود: «بانک مرکزی بانک‌های عامل را مکلف کرده که نقدینگی در خصوص دارو را تامین کند قطعا یک منبعی دارد، آن منبع کجاست؟ اگر منبع نیست پس چرابانک مرکزی در این خصوص مکاتبه کرده و برای آن مصوبه ایجاد کرده است؟».

وی ادامه داد: «باید مشخص شود که در هیات مدیره شرکت‌های خصوصی و سهامداران بخش‌های مربوط به دارو، چند نفر از دولتمردان فعلی و نمایندگان مجلس عضو هستند و تخصصی هم در بخش دارو ندارد؟».

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: «بایستی موضوعات پشت پرده دارو مشخص شود، هر فردی هر کسی را که ‌می‌شناسد را مشخص کند».

 وی در هشتمین نشست ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه که با حضور دادستان کل کشور، جمعی از مقامات عالی دستگاه قضایی و با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد، با بیان اینکه در این جلسه مشکلات و چالش‌های حقوقی و قضایی حوزۀ دارو را بررسی خواهیم کرد، گفت: «باید به دنبال این موضوع باشیم که چرا دارو در بازار سیاه وجود دارد اما همان دارو در داروخانه نیست».

وی افزود: «فردی وارد داروخانه می‌شود می‌خواهد آمپولی بخرد، به او می‌گویند آمپول مدنظر شما در این داروخانه وجود ندارد و این وضعیت قابل قبول نیست. عوامل مختلفی که جدای از سازمان غذا و دارو در بحث دارو دخیل هستند را باید شناسایی و و مشکلات‌ آن مرتفع شوند».

مصدق ادامه داد: «آیا مهم‌تر از حوزۀ دارو جایی داریم که اعتبارات حمایتی را در آن محل مصرف کنیم؟».

سازمان غذا و دارو هیچ اختیاری در سامانۀ تی‌تک ندارد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز اظهار کرد: «مسئلۀ دارو به مشکل اصلی در جامعه تبدیل شده است و عوامل مختلفی در این حوزه دخیل هستند».

ذبیح‌الله خداییان با اشاره به عدم ثبات مدیریتی در سازمان غذا و دارو، گفت: «نباید از کسی که یک سال انتخاب می‌شود انتظار داشت در کارش معجزه کند. کسی که می‌خواهد کشور را اداره کند باید مدیریت بلد باشد. نمی‌شود از یک شرکت برای سازمان غذا و دارو و یک مملکت مدیر انتخاب کرد».

وی اضافه کرد: «سامانۀ تی‌تک ایجاد شده اما سازمان غذا و دارو هیچ اختیاری برای آن ندارد و این سامانه به دست بخش خصوصی افتاده است».

خداییان با بیان اینکه موارد مختلفی در کمبود دارو دخیل هستند، گفت: «برخی از داروها به گونه‌ای افزایش قیمت پیدا کرد که مردم‌ توان خرید آن را ندارند و از طرف دیگر این داروها زیر پوشش بیمه هم نیستند».

در این جلسه رئیس سازمان غذا و دارو و معاونان وی مشکلات و چالش‌های موجود در حوزۀ دارو را بیان کردند و از مقامات قضایی حاضر در جلسه درخواست ورود به مشکلات و حل آن را خواستار شدند.

در پایان این نشست مقرر شد موضوعات مرتبط با دارو در کمیته فرعی تخصصی زیرمجموعه ستاد مرکزی به‌صورت دقیق بررسی و نتایج در جلسات بعدی ستاد ارائه شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.