شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/09/29
کدخبر :77460
6
چاپ :

معادن بازسازی‌نشده منشاء ریزگردها در برخی مناطق هستند

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: «عامل برخی از کانون‌های ریزگرد و طوفان شن در کشور، معادنی بوده که بعد از اتمام بهره‌برداری بازسازی نشده است».



 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، نقی شعبانیان افزود: «معادن در استان کرمان یکی از فرصت‌هاست اما به همان میزان که تخریب شده باید ۱۰ برابر آن طبیعت احیا شود».

وی با اشاره به اینکه باید تعهداتی بر گردن بهره‌بردار معدن بگذاریم، تاکید کرد: «در دنیا هم مانع بهره‌برداری‌ها نمی‌شوند و منابع طبیعی باید در خدمت منافع ملی باشد، اما چه کسی این حق را به ما داده بی‌ضابطه استفاده کنیم و این منابع را برای نسل آینده نگذاریم».

شعبانیان  در آیین معارفۀ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اضافه کرد: «سزاوار نیست وقتی تا این میزان به معادن کمک می‌کنیم اما برای داشتن یک نهالستان یا احیای جنگل نیاز به اعتبار داشته باشم و این اعتبار تامین نشود».

وی در ادامۀ سخنان خود یادآور شد: «عشق و علاقه به منابع طبیعی، تخصص و استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان و تعامل با همۀ دستگاه‌ها برای مدیریت در منابع طبیعی نیاز است».

شعبانیان ادامه داد: «دنیا امروز با آلودگی‌ها، بلایای طبیعی و کمبود آب روبه‌روست که ایران هم از این قاعده مستثنا نیست و چه بسا چالش‌های شدیدتری داشته باشد».

وی افزود: «این شرایط وظیفۀ ما را سنگین‌تر می کند و توجه به منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع و احیای بیابان‌ها یکی از راه‌های برون‌رفت از این چالش‌هاست».

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه منابع طبیعی جنوب کرمان از حساسیت و شکنندگی بیشتری برخوردار است و مسئولان مختلف نیز باید مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: «۹۹ درصد کاداستر منطقه (محدوده‌بندی) انجام شده و وضعیت منابع طبیعی در استان روشن است».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.