شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/09/19
کدخبر :77056
3
چاپ :

طرح‌های اقتصاد مقاومتی کرمان با ۴۴ هزار میلیاردتومان طبق موعد در مدار تحقق است

حجم سرمایه‌گذاری صرف شده برای ۳۹۶ پروژه اقتصاد مقاومتی کرمان تاکنون درحالی افزون بر ۱۶ هزار میلیارد تومان و کل سرمایه موردنیاز تا افتتاح آنها بیش از ۴۴ هزار میلیاردتومان اعلام می‌شود.



 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان اعلام کرد: هدفگذاری پیشرفت فیزیکی ۳۹۶ پروژه اقتصاد مقاومتی استان تا پایان آبان ماه سال جاری باید به میزان ۵۹ درصد می‌رسید که ۵۷ درصد آن تحقق پیدا کرده و تنها ۲ واحد درصد از برنامه عقب هستیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، جعفر رودری در سومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در محل استانداری افزود: این پروژه ها براساس هدفگذاری باید تا پایان امسال ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند.

وی با بیان اینکه متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها در ابتدای سال جاری حدود ۲۶ درصد بود اظهارداشت: پروژه های اقتصاد مقاومتی در اقتصاد کرمان بسیار بااهمیت هستند زیرا ۴۴.۵ هزار میلیارد تومان روی این پروژه ها سرمایه گذاری شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: براساس هدف گذاری بایستی بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری طی امسال روی این طرح‌ها انجام شود که تاکنون حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

بیش از ۱۳ هزار شغل با طرح‌های اقتصاد مقاومتی

وی عنوان کرد: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در مجموع برای ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر فرصت جدید شغلی ایجاد می کند که تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ اشتغالزایی آن محقق شده، ضمن آنکه این پروژه ها مولد هستند و از نظر اشتغالزایی و اشتغال پایدار در استان تحولاتی ایجاد می کنند.

رودری گفت: براساس برآورد سازمان برنامه و بودجه کشور، حدود ۹۱ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی و سرمایه‌گذاری برای تحقق نرخ رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی استان نیاز است.

وی عنوان کرد: میزان ۳۹۶ پروژه اقتصاد مقاومتی بیش از ۳۵ درصد کل منابع سرمایه‌گذاری استان کرمان را محقق می کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۹۵ درصد حجم سرمایه گذاری در ۳۹۶ پروژه اقتصاد مقاومتی توسط بخش خصوصی و پنج درصد توسط بخش دولتی تامین شده است که ستاد مذکور این پروژه‌ها را رصد و بررسی می‌کند.

همچنین در این نشست، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمان گزارشی از روند اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی زیرمجموعه خود و دلایل عقب افتادن پیشرفت فیزیکی برخی پروژه‌ها ارایه کردند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.