شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/11/25
کدخبر :81014
13
چاپ :

طرح نهضت ملی مسکن درگیر بروکراسی اداری است

نماینده مردم رفسنجان در مجلس، گفت: طرح نهضت ملی مسکن درگیر بروکراسی اداری است و برای حل این مشکل پنجره واحد در استان کرمان باید تشکیل شده و دستگاه‌های مرتبط پای کار بیایند.




 

طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان رفسنجان به کندی پیش می‌رود و مسئولان مهمترین چالش پیش روی این پروژه را نبود زمین مناسب عنوان می‌کنند. به گفته مسئولان شهرستان رفسنجان
حدود 12 هزار نفر متقاضی زمین در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان رفسنجان وجود دارد و تاکنون تنها به حدود هزار و 100 نفر آنها زمین واگذار شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، در شهرستان رفسنجان 4 شهر مشمول طرح ملی نهضت ملی مسکن می‌شود که به دلیل کمبود زمین در داخل محدوده شهری در شهرهای کشکوئیه، رفسنجان و صفائیه نیاز است برای تامین زمین متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، از اراضی مجاورت محدوده، الحاق زمین به طرح جامع شهری انجام شود.

به گفته مسئولان شهرستان رفسنجان اراضی ملی داخل محدوده شهری برای متقاضیان کافی نیست و به برای حل این مشکل 270 هکتار زمین برای خانه‌دار شدن 7 هزار و 500 نفر از اراضی مجاورت محدوده در نظر گرفته شده که برای الحاق آن نیاز به انجام استعلام از 10 دستگاه مختلف را دارد، استعلاماتی که هنوز از سوی برخی از دستگاه‌ها پاسخی به آن داده نشده و تعدد ادارات و استعلامات و عدم پاسخگویی برخی دستگاه‌ها باعث شده که کار به کندی پیش برود.

حجت‌الاسلام حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان رفسنجان، اظهار داشت: متاسفانه برخی کارها در بروکراسی و مراحل اداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز مشکلات اداری و ساختاری ما حل نشده و ما هنوز نتوانستیم راه موثری برای خانه‌دار شدن مردم باز کنیم، گفت: استاندار کرمان باید دستگاه‌های مرتبط را دور هم جمع کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جایی اراضی ملی است و جایی حریم آب، گاز، برق و راهداری است، ادامه داد: در جایی محیط زیست موافقت نمی‌کند و جایی سازمان جهاد کشاورزی و هر زمینی که برای اجرای این طرح مطرح می‌شود اداره و سازمانی راه را بسته و کار را قفل کرده است.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که هر تصمیمی که می‌گیریم به بن‌بست می‌خوریم، افزود: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان رفسنجان مشکلات زیادی داریم و مشکل اساسی ما الحاق زمین به طرح است.

جلالی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای حل مشکل زمین در رفسنجان الحاق زمین بوده که متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است، بیان کرد: 270 هکتار زمین برای خانه‌دار شدن 7 هزار و 500 نفر در نظر گرفته شده که الحاق شود.

وی افزود: با وجودی که این زمین هیچ منع قانونی ندارد، اما مجموعه‌ها برای الحاق آن همکاری نمی‌کنند و طرح جامع شهر رفسنجان معطل مانده است، این زمین می‌تواند مشکل خانه‌دار شدن حدود 7 هزار و 500 نفر را در رفسنجان برطرف کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 12 هزار نفر در شهرستان رفسنجان متقاضی زمین در طرح نهضت ملی مسکن هستند و تنها به حدود هزار و 100 نفر آنها زمین واگذار شده و یا در آستانه واگذاری هستند، گفت: استاندار کرمان باید با تمام دستگاه‌های مرتبط جلسه مشترک بگذارد و ه رچه سریع‌تر این مشکل را حل کند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی قابل پیش‌بینی نیست که این مشکل کی برطرف خواهد شد، افزود: پنجره واحد در استان کرمان باید تشکیل شود و همه دستگاه‌های مربوط باید پای کار بیایند تا این مشکل به سرعت برطرف شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.