شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/11/18
کدخبر :80804
10
چاپ :

شروع ساخت تقاطع غیرهمسطح در سه‌راهی شرف‌آباد به زودی

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان از رونمایی از طرح فاز یک سه‌راهی «شرف‌آباد» و انتخاب پیمانکار برای اجرای تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی «سیلو» در ایام دهه فجر خبر داد.



 

مهدی نیکویی در این‌باره توضیح داد: «تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی سیلو و سه‌راهی شرف‌آباد از جمله پروژه‌های ترافیکی و مهم شهر کرمان است.  طرح فاز یک سه‌راهی سیلو به‌صورت کامل
انجام شده و مصوبۀ شورای ترافیک و شورای اسلامی شهر را نیز دریافت کرده است».
به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: «مطالعات کیفی، انتخاب کیفی پیمانکار و کنترل کیفی سه‌راهی سیلو در دستور کار قرار دارد و در مرحلۀ بعد، با بازگشایی پاکت‌ها و انتخاب پیمانکار باصلاحیت، تصمیم نهایی گرفته و پروژه کلنگ‌زنی میشود».

وی ادامه داد: «طبق مطالعات انجام‌شده توسط مشاور، در سه‌راهی شرف‌آباد تقاطع غیرهمسطح دیده شده و با بررسی انجام‌شده در شورای ترافیک و شورای اسلامی شهر، تصمیم نهایی مبنی بر چگونگی اجرای آن گرفته شده است».

معاون شهردار کرمان با بیان اینکه در حال حاضر مطالعات فاز یک پروژه در حال انجام است و در ایام دهه فجر از فاز یک پروژۀ ترافیکی سه‌راهی شرف‌آباد رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: «پس از رونمایی، کلنگ‌زنی و شروع اجرای پروژه نیز در دستور کار قرار دارد».

 وی با اشاره به برگزاری جشنوارۀ پروژه‌های شهری شهرداری کرمان با عنوان «فجر تا مبعث» گفت: «برای پروژه‌های در حال پیگیری از طریق مناطق، ردیف بودجه مشخص پش‌بینی شده است».

وی، پروژه‌های تعریف‌شده در هر منطقه را بسیار متنوع و شامل بوستان‌ها، پارک‌های محله‌ای و پیاده‌راه‌سازی دانست و افزود: «از جمله این موارد، پیاده‌راه‌سازیِ ورودی «هفت‌باغ» در منطقه سه شهری است».

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، به پروژه‌های مهم در حال افتتاح در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: «لوپ جنوب‌ غربی و راست‌گرد تقاطع غیرهم‌سطح «ایثار» توسط سازمان عمران و پیمانکار اجرا و با تکمیل قسمت‌های باقیمانده، این پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و مسیر کاملا بازگشایی می‌شود».

نیکویی در ادامه اظهار کرد: «50 ون و 19 دستگاه اتوبوس برای خطوط حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان خریداری شده و خطوط براساس نیازسنجی مشخص شده و طرح آماده اجراست».

وی با اشاره به تقاضای زیاد حومه و حاشیۀ شهر برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی بیان کرد: «به‌دنبال آن هستیم علاوه بر خط اصلی، حومۀ شهر را نیز پوشش دهیم».

نیکویی همچنین پیشرفت فنی و فیزیکی پروژه تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» را رضایت‌بخش اعلام کرد و گفت: «تعداد 167 عدد سگمنت در این تقاطع نصب شده و تا اوایل مردادماه سال آینده، فاز یک پروژه افتتاح می‌شود».

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اقدامات عمرانی، در زمینه زیرساخت‌ها نیز اقداماتی انجام شده است، از اجرای روشنایی رینگ شهر کرمان خبر داد و افزود: «این پروژه به‌صورت مشارکتی بین شهرداری و اداره برق در دو فاز اجرا می‌شود».

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان ادامه داد: «اجرای فاز یک این پروژۀ زیرساختی، به‌صورت مشارکتی با هزینه 30 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.