شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/10/01
کدخبر :77545
8
چاپ :

سهم ۱۵ درصدی راه‌ها در تصادفات جاده‌ای

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: «امروز در کشور بحران تصادفات وجود دارد که بسیاری از مردم وکاربران ما از آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای مطلع نیستند».




 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، خداداد مقبلی افزود: «ترافیک راه‌های روستایی افزایش یافته اما عرض این راه‌ها تغییر نکرده و اقدامی برای روکش آسفالت در این محورها نکرده‌ایم».

وی ادامه داد: «۱۲ درصد از تصادفات در سال‌های گذشته ناشی از جاده‌ها و ایمنی بود که این آمار اکنون به ۱۵ درصد رسیده است».

مقبلی با بیان اینکه ایجاد راه مناسب و تکمیل شبکۀ راه‌های روستایی کشور به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: «۱۴ درصد روستاهای کشور بدون راه آسفالت مناسب باقی مانده‌اند که این آمار ۶ هزار و ۵۰۰ تا هفت هزار روستا را با ۲۷ هزار کیلومتر راه، شامل می‌شود».

وی یادآور شد: «۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی کشور عمر بالای ۳۰ سال دارند و نیازمند روکش و ایمن‌سازی هستند؛ ۱۷ هزار کیلومتر از آن نیز نیاز به تبدیل به راه اصلی و تغییر مشخصات راه دارند».

مقبلی  در مراسم قدردانی از دست‌اندرکاران حوزۀ راهداری و حمل‌ونقل استان کرمان بیان کرد: «براساس تحقیقات سال ۹۴ پلیس، هر فوتی در جاده‌ها نزدیک ۲ میلیارد تومان هزینه برای مردم و دولت (در همان سال) داشت که اینک این آمار به پنج تا هفت میلیارد تومان هزینه رسیده است».

وی با بیان اینکه این هزینه‌ها شامل همۀ هزینه‌هایی است که در بخش‌های تجهیزات اورژانس و سایر ارکان بهداشت، بیمه و ... صورت می‌گیرد، ادامه داد: «هر مجروح اکنون ۲ میلیارد تومان هزینه برای کشور بر جای می‌گذارد که اگر تعداد مجروحان حوادث رانندگی را ضرب در تعداد مجروحان کنیم به اعداد بسیار بزرگ می‌رسیم و به معنی فقیر کردن جامعه است».

مقبلی یادآور شد: «سالانه ۳۰۰ هزار نفر مجروح و معلول در حوادث رانندگی کشور داریم که اگر ضرب در ۲ میلیارد تومان بشود قابل تامل خواهد بود».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.