يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/04
کدخبر :81334
5
چاپ :

رعایت نکردن فاصلۀ طولی علت اصلی تصادفات در شهر کرمان

رئیس پلیس راهوراستان کرمان بابیان این‌که تصادف باقسمت عقب وسایل نقلیه بیشترین نوع تصادفات خسارتی درشهرکرمان محسوب می‌شود،یکی ازعلت‌های بروزاین حادثه رعایت نکردن فاصلۀ طولی وسیلۀ نقلیه است.




 

سرهنگ اسماعیل خوشوقت افزود: «60 درصد از سوانح رانندگی منجر به جرح و فوت استان در بهمن‌ماه سال جاری به شهر کرمان اختصاص داشته که علت آن رعایت نکردن فاصلۀ طولی هنگام رانندگی بود و در تصادفات خسارتی نیز این علت در رتبۀ نخست قرار دارد».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان،  وی خاطرنشان کرد: «برابر ماده 173 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در پشت سر وسیلۀ نقلیۀ دیگر حرکت می‌کنند موظفند فاصلۀ مناسبی را برای جلوگیری از تصادف حفظ کنند».

رئیس پلیس راهور استان کرمان یادآور شد: «فاصلۀ طولی، مقدار فاصلۀ بین دو وسیلۀ نقلیه در حال حرکت است و متناسب با سرعت وسایل می‌بایست تغییر کند و هرچه قدر سرعت وسیله نقلیه زیاد شود لازم است فاصله دو وسیله نیز زیاد شود چراکه به هنگام ترمز ناگهانی وسیلۀ جلویی، مدت زمان و فاصلۀ زیادی نیاز است تا وسیلۀ پشت سر بتواند عکس‌العمل مناسبی جهت جلوگیری از برخورد داشته باشد».

خوشوقت گفت: «کارشناسان مقدار فاصلۀ طولی مناسب را به صورت تقریبی به ازای هر 15 کیلومتر سرعت برابر با یک طول وسیله نقلیه یعنی مسافتی حدود 6 متر در نظر گرفته‌اند مثلاً اگر سرعت وسیله نقلیه 60 کیلومتر بر ساعت باشد نیاز است به اندازه 4 طول وسیله نقلیه خود با وسیلۀ جلویی فاصله داشته باشد».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.