شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/12/03
کدخبر :81309
8
چاپ :

دستگاه‌های اجرایی کرمان موظف به جذب اعتبارات شدند

استاندار کرمان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان کرمان موظف به جذب اعتبارات خود تا پایان سال هستند و جذب اعتبارات خود را برای سال آینده نگذارند.




 

محمدمهدی فداکار در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با بیان اینکه دستگاه‌ها اعتبارات استان از جمله در حوزه تملک دارایی را با جدیت پیگیری کنند، اظهار
داشت: تمام دستگاه‌های اداری استان موظف هستند نسبت به جذب اعتبارات خود اقدام کنند و آن را برای سال آینده نگذارند.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی با اشاره به اینکه بعضی از منابع بودجه مهلت ندارد و امکان دارد که مهلت جذب آن تمدید نشود و حتماً باید قبل از سال پیگیری شود، بیان کرد: بانک‌های دولتی همکاری خوبی با استان دارند و نسبت منابع با مصارف آنها همخوانی دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه در بانک‌های خصوصی منابع استان جذب می‌شود اما این منابع در داخل استان هزینه نمی‌شود، گفت: باید وضعیت بانک‌های خصوصی در استان تعیین تکلیف شود؛ این بانک‌ها باید سرمایه استان را در داخل استان سرمایه‌گذاری کنند و از خروج منابع جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه از اعتبارات سفر استانی هیئت دولت تاکنون حدود سه هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده که مبلغ قابل توجهی است، افزود: پیگیر تخصیص کامل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان کرمان هستیم.

فداکار با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان خلق منابع داشته و ذهن آنها صرفاً معطوف به اعتبارات استانی نباشد، گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به مولدسازی املاک مازاد خود اقدام کنند و اگر ملکی شناسایی شود که تاکنون از سوی آن دستگاه معرفی نشده است، رأساً اقدام به فروش آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ملک مازاد در استان کرمان را آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و شرکت‌های دولتی دارند، افزود: نیاز است این دستگاه‌ها و شرکت‌ها هر چه سریع‌تر در این مورد اقدام کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.