شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/09/26
کدخبر :77408
9
چاپ :

خروج ۱۴۵ هزار میلیارد تومان سود و مالیات شرکت‌های معدنی از استان

استاندار کرمان با اشاره به بودجۀ ۳ هزار میلیارد تومانی استان گفت: «استان کرمان با مشکل منابع مالی مواجه است، در حالی که ظرفیت معادن از استان خارج شده و چیزی عاید استان نمی‌شود».

 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، محمدمهدی فداکار‌ افزود: «بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های معدنی از استان کرمان خارج می‌شود، ۴۵ هزار میلیارد تومان مالیات و حقوق دولتی آن‌ها از استان می‌رود و تمام عایدی که از معادن به استان می‌رسد مسئولیت‌های اجتماعی است که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان می‌شود».

 وی در شورای معادن استان کرمان با اشاره به قانون تخصیص یک درصد از فروش معادن به مناطق تحت تاثیر مجاور، بیان کرد: «شرکت‌های معدنی باید طبق متن قانون عمل کنند و در صورت عدم اجرای مصوبۀ شورا تا پایان هفتۀ آینده، گاز آن‌ها قطع می‌شود و به امور مالیاتی اعلام می‌کنیم که یک درصد از فروش را از حسابشان کسر کند».

فداکار با بیان اینکه استان کرمان در حوزۀ منابع مالی با مشکل مواجه است، به خسارت ۳۰ هزار میلیارد تومانی محصول پسته استان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: «پژوهشکدۀ پسته و علوم گیاهی دانشگاه شهید باهنر، 5 میلیارد تومان لازم دارد تا راهکاری برای جلوگیری از سرمازدگی محصول ارائه دهد، لذا اخذ این عوارض برای کمک به آن‌ها و توسعۀ استان است».

استاندار کرمان گفت: «ما مدافع تولید هستیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم، اما شرکت‌ها هم باید به تعهدات خود عمل کنند. برای حل مشکل صنایع و جبران کسری گاز، دستورات لازم را ابلاغ کرده‌ایم».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.