يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/11/25
کدخبر :81018
11
چاپ :

توقعات مردم بجاست، شکرگزار دشمن‌شناسی‌ آنان باشیم

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:هم اکنون بارسنگین تحمل مشکلات ناشی ازتحریم های دشمنان قسم خورده این نظام وانقلاب بر دوش مردم نیزاست وامکان دارددربرخی مواردتوقعاتی نیزداشته باشند که توقعات درست وبجاست



 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در مراسم معارفه دادستان جدید سیرجان افزود: این روزها مردم عزیز کشور عزتمندانه جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را
برگزار کردند و باید شکرگزار نعمت بصیرت، دشمن شناسی، شناخت موقعیت و فرصت کنونی در بین مردم باشیم.
به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد: مردم این انقلاب را به وجود آورده اند و تاکنون نیز آن را حفظ کرده اند؛ همواره در تمامی صحنه های موردنیاز حضور یافته اند و حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه یک اتفاق بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی بود.
رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اوج بصیرت و رشد یک ملت در این است که وقتی احساس کنند نظام نیازمند پشتیبانی آنان است و دشمن با تمام وجود به صحنه آمده، مشکلات و کمبودها را فراموش می کنند، گلایه مندی ها را کنار می گذارند و به صورت یکپارچه در صحنه حضور می یابند و راهپیمایی عظیمی را محقق می کنند که دشمن را کور می کند.

برنامه‌ریزی دشمن برای مسیر اغتشاشات

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تحریم ها و فشارها بر مردم و نظام مردمی که امروز سرکار است، تحمیل شد تا شاید ۲۲ بهمن تحت تاثیر قرار گیرند و در این مسیر اغتشاشات نیز از سوی دشمن برنامه ریزی شد که محاسبات دقیقی برای رسیدن به اهداف خود انجام داده بودند.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: می خواستند عده ای را فریب دهند تا این اغتشاشات و ناآرامی ها به ۲۲ بهمن برسد و این راهپیمایی و حماسه با شکوه که هر ساله در کشور رقم می خورد کمرنگ شود یا از بین برود.

وی با بیان اینکه میزان حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حداقل ۲۰ درصد نسبت به سال های قبل از شیوع بیماری کرونا افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: حضور چندین میلیونی مردم ایران در این راهپیمایی بویژه نوجوانان و جوانان که در خاکریز اول حملات دشمنان هستند نیز بسیار چشمگیر بود و در مجموع حماسه بسیار بزرگی شکل گرفت که مردم حجت را بر همه تمام کردند.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: مطمئن باشید معادلات سیاسیون در دنیا بعد از راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن ماه تغییر خواهد کرد و این انقلاب و کشور عزتمندانه راه خود را ادامه خواهد داد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه سیرجان یکی از شهرستان های مهم و تاثیرگذار در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، تاکید کرد: می طلبد مسئولان این شهرستان دانش و تخصص لازم را داشته باشند تا خدماتی به مردم ارائه شود که منجر به رضایت مندی آنان شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های دادستان سابق سیرجان ادامه داد: وی در مدت حدود هفت سال فعالیت در سمت دادستان سیرجان خدمات ارزشمندی را ارائه داد و از این پس در سمت دیگری در استان مشغول به خدمت خواهد بود.
حجت الاسلام حمیدی گفت: دادستان جدید سیرجان نیز از قضات پرتلاش، خوشنام، با سواد و با تجریه در شهرستان سیرجان است که ۹ سال از دوران خدمت قضایی خود را در این شهرستان سپری کرده و با مسائل فرهنگی، اجتماعی و قضایی این شهرستان کاملا آشنایی دارد.

کارکنان دستگاه قضایی کرامت مردم را حفظ کنند

امام جمعه شهرستان سیرجان نیز گفت: در دستگاه قضایی باید بیشترین تمرکز بر روی اخلاق قاضی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس مسلمی زاده افزود: اگر قضات، مسئولان قضایی و کارکنان با مردم با حفظ کرامت انسانی برخورد کنند، فرد هر رایی که دریافت کند، راضی از در محکمه بیرون خواهد رفت و این موضوع بسیار مهم است.

رویکرد عالمانه رییس دستگاه قضایی

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: صبر، عدل و اخلاص از نیازهای کنونی جامعه محسوب می شود که این سه مولفه در بین تمامی کارکنان، پرسنل و قضات استان وجود دارد.

شهباز حسن پور با بیان اینکه در شهرستان سیرجان دسترسی به مقامات قضایی بخوبی وجود دارد، ادامه داد: رویکرد عالمانه رییس قوه قضاییه به موضوع حقوق شهروندی، مسئولیت همه ما را سنگین تر کرده و می توان گفت که امروز دستگاه قضا، زینتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی حمایت از تولید و اشتغال، کارآفرینی و کادرسازی را از ویژگی های دستگاه قضایی سیرجان برشمرد و تصریح کرد: لازم است که توجه بیشتری به توسعه نیروی قضایی و اداری مجموعه قضایی سیرجان صورت گیرد.

علی یعقوبی پور فرماندار سیرجان نیز با تقدیر از تلاش های دادستان سابق شهرستان گفت: جانشین پروری از ویژگی های برجسته دادستان سابق سیرجان بوده است.

تصمیم های اداری بر ریل قانون نیست

حجت الاسلام محمود محمدی رییس دادگستری سیرجان نیز با اشاره به ضروروت حل مشکل کمبود نیروی اداری و قضایی دادگستری شهرستان افزود: نظارت بر تصمیم های ادارات که روی ریل قانون نیست، باعث تضییع حقوق مردم می شود و نیز بازگشت این تصمیم ها به روندهای قانونی از وظایف دستگاه قضایی است.

اهتمام جدی بر حفظ حقوق عامه و شهروندی

مجتبی قدیمی دادستان عمومی و انقلاب سیرجان نیز با تشریح اولویت های خود گفت: اهتمام جدی به حفظ حقوق عامه، تشکیل کمیته صیانت از حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر حُسن اجرای قوانین، کاهش اطاله دادرسی، توجه به سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها، کاهش جمعیت کیفری زندان، اهتمام جدی بر کادرسازی و کیفی سازی رسیدگی ها از مهمترین مولفه های مورد نظر در دادسرای سیرجان خواهد بود.

محسن نیک ورز دادستان سابق سیرجان نیز این شهرستان را در شرایط حساس کشور که بی رحمانه ترین تحریم ها روبه روست، یکی از مهمترین شهرستان های پیشران اقتصاد کشور برشمرد و گفت: سعی کردیم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر حمایت از تولید و اشتغال، کمک‌حال واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و کارآفرینی باشیم.

دادستان سابق سیرجان به عنوان رییس حفاظت و اطلاعات د ادگستری کل استان کرمان منصوب شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.