شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/11/25
کدخبر :81025
3
چاپ :

توزیع بیش از ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی در استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تجهیز هنرستان‌های استان در حال انجام است و بیش از ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی در استان توزیع شده است.




 

رضا رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت کار آموزش و پرورش و نقش نهاد تعلیم و تربیت در انتقال فرهنگ به نسل آینده، اظهار داشت: کوچک‌ترین تحولات در آموزش
و پرورش جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تمام زمینه‌ها پیشرفت خوبی داشته و آموزش حضوری دانش‌آموزان بسیار موثر بوده است، گفت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس سند تحول بنیادین در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در زمینه هدایت تحصیلی بر مبنای سند تحول بنیادین، باید دانش‌آموزان را به سمت مهارت‌آموزی ببریم و از این طریق‌ می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم، افزود: در این سند بر مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تاکید جدی شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان 21 هنرستان فنی و حرفه‌ای که کارآفرین هم هستند وجود دارد، ادامه داد: در حدود دو سال گذشته دو هزار و 100 دانش‌آموزان به رشته کشاورزی روی آوردند که آمار بسیار خوبی نسبت به قبل است.

رضایی با اشاره به اینکه پرورش دانش‌آموزان در کنار امر آموزش بسیار اهمیت دارد، گفت: بر همین اساس اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در حال برگزاری است و استقبال بسیار خوبی هم از آن شده است.

وی با بیان اینکه جشن تکلیف چهار هزار نفری دانش‌آموزان دختر کرمانی در مصلی بزرگ امام علی(ع) کرمان برگزار شد، افزود: برگزاری این جشن تکلیف در سطح کشور الگو بود.

رضایی با اشاره به اینکه کرونا مشکلات زیادی را برای سیستم آموزشی کشور و استان ایجاد کرد، ابراز داشت: با اُفت تحصیلی دانش‌آموزان در آغاز آموزش حضوری روبه‌رو بودیم که خوشبختانه با طرح‌های آموزشی تقویتی در حال رفع این مشکل هستیم و عدالت آموزشی را در برنامه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه تجهیز هنرستان‌های استان در حال انجام است، گفت: امسال با کمک اداره نوسازی مدارس با توجه به نیاز شهرستان‌های استان تجهیزات در هنرستان‌ها توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بیش از 60 میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی در سطح هنرستان‌های شهرستان‌های استان توزیع شده است، افزود: امسال نیز بودجه خوبی برای تهیه تجهیزات هنرستان‌های استان اختصاص داده شده است که با توجه به نیاز هنرستان‌ها توزیع می‌شود.

رضایی با بیان اینکه بیش از 40 هزار نفر از همکاران فرهنگی در استان کرمان شامل طرح رتبه‌بندی معلمان می‌شوند و پیگیر امور آنها هستیم، گفت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بر مبنای سند تحول بنیادین ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در استان کرمان 21 هنرستان فنی و حرفه‌ای تخصصی کارآفرین فعال است که آموزش همراه با تولید راهبرد اصلی ما در این هنرستان‌ها است.

وی درباره برگزاری کلاس های آموزشی کنکور در جنوب استان کرمان تصریح کرد: تاکید ما بر اصل بومی گرایی و استفاده از همکاران داخل استان در تدریس کنکور در جنوب کرمان است تا اگر کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد را جبران کنیم.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال‌های اخیر یکی از اقدامات آموزش و پرورش توجه به پژوهش‌سراها بود که محل فعالیت پژوهشی دانش‌آموزی بود و دانش‌آموزان استان کرمان امسال 30 درصد از طرح‌های جشنواره جوان خوارزمی را داشته و رتبه نخست کشور را به دست آوردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: دانش‌آموزان استان کرمان همچنین در المپیادها نظری و فنی و حرفه‌ای افتخار آفریدند و در المپیاد فرش دو نفر از هنرجویان استان مدال‌های طلا و نقره را کسب کردند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.