شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/10/18
کدخبر :78553
11
چاپ :

تعیین نرخ ارز به شکل عدد ثابت قابل اجرا نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:«دولت به دنبال ایجادثبات در بازارارزاست که این برنامه موردحمایت مجلس وکمیسیون اقتصادی نیز است،اماتعیین نرخ ارزبه شکل عددثابت نیازبه بررسی دارد،زیرادرگذشته عملی نشده است.



 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، محمدرضا پورابراهیمی افزود: «تجارب سال‌های گذشته و شرایط میدانی بازار ارز نشان می‌دهد که طرح تعیین نرخ ثابت ارز قابل اجرا نیست».

وی با بیان اینکه این طرح با قانون مادۀ ۲۰ قانون احکام دائمی بودجه که نرخ ارز را بر اساس نرخ ارز شناور مدیریت شده تعیین کرده است مغایرت دارد، اظهار کرد: «برای تثبیت نرخ ارز در کشور مقرر شده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نشست مشترک با مدیرکل بانک مرکزی و تیم اقتصادی کشور داشته باشد».

پورابراهیمی در جمع خبرنگاران بندرعباس، با اشاره به اینکه همچنین قرار است به دولت برای ثبات ارزی کمک شود، گفت: «مقرر شده اختیارات بیشتری به استان‌ها برای حمایت از فعالان اقتصادی داده شود به ویژه در بخش تسهیلات که البته در سال‌های گذشته مبلغ در اختیار استان‌ها افزایش یافته و همچنین در پرونده‌های مالیاتی نیز ظرفیت مدیریتی استان‌ها افزایش یافته است».

وی همچنین میزان کسری بودجه امسال را ۴۰۰ هزار میلیارد تومان (۴۰۰ همت) اعلام کرد و یادآور شد: «چنانچه درآمد پایدار برای جبران کسر بودجه در نظر گرفته نشود ، آثار تورمی خود را به شدت نشان خواهد داد».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.