يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/07
کدخبر :81613
7
چاپ :

تخصیص ۱۵۷ میلیارد تومان به حوزه دانش بنیان استان کرمان در سال جاری

سرپرست سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کرمان گفت:استان ۱۵۷ میلیاردتومان اعتباربه حوزه دانش بنیان تخصیص داده که40میلیارد تومان آن به دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک برای ایجادزیرساخت ها اختصاص یافته است.



 

محمدرضا وحیدی در ششمین جلسه شورای راهبردی و فناوری استان کرمان اظهار کرد: سند فناوری استان کرمان در راستای رویکردها و جهت گیری های استان طی دو سال تهیه شده که امروز مورد بررسی قرار گرفت لذا براساس این سند باید تمامی کمیته ها و دانشگاه ها که قصد اقدامات فناورانه دارند، طبق جهت گیری های این سند برنامه ریزی داشته باشند.

در سند فناوری استان؛ کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری طراحی شده است. همچنین شبکه ارتباطی بین اجزا و وظایف اجزا و الگوریتم سیاست‌گذاری اکوسیستم نیز مشخص شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، در ادامه درخصوص تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین بیان کرد: وزارت کشور استان ها را موظف کرده بود که برنامه فناورانه چهار ساله(۱۴۰۱ لغایت ۱۴۰۳) خود را تهیه و تدوین کنند و در این جلسه مقرر شد هفت کمیته مربوطه برنامه های استان کرمان در این زمینه را تهیه و تدوین کنند.

او با اشاره به سامانه فرصت که توسط اتاق بازرگانی استان تهیه شده، اظهار کرد: همه طرح ها و پروژه های فناورانه باید در این سامانه بارگذاری تا همه پژوهشگران بتوانند این طرح ها را مورد بررسی و انجام قرار دهند و نتایج آن را به شرکت مربوطه منعکس کنند که دانشگاه ها پیشنهاد دادند سامانه فرصت به سامانه های موجود فناورانه و پژوهش های دانشگاه متصل شود که مقرر شد این مهم صورت بگیرد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: استان امسال ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای بخش دانش بنیان تخصیص داده که ۴۰ میلیارد تومان آن به دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک برای ایجاد زیرساخت ها تخصیص یافته، همچنین ۵۵ میلیارد تومان برای محصولات دانش بنیان اختصاص داده ایم تا دستگاه های اجرایی محصولات دانش بنیان خریداری کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.