شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/09/28
کدخبر :77440
11
چاپ :

بیش‌ از ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم

مدیرکل کمیته امداد کرمان یکی از محورهای اصلی کار این نهاد را اشتغال و توانمندسازی مددجویان اعلام و بیان کرد: طی ۹ ماه امسال ۱۵ هزار و ۱۵۱ فرصت شغلی توسط کمیته امداد این استان ایجاد شده است.

 

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، ناصر عسکری‌نژاد افزود: کمیته امداد بعد از شناسایی افراد مستعد اشتغال ضمن آموزش و مشاوره شغلی در نهایت با معرفی این افراد به بانک های عامل تسهیلات قرض الحسنه اشتغال دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه طی ۹ ماه امسال بیش‌ از ۱۰ هزار و ۳۰۳ طرح اشتغال در استان کرمان اجرا شده است گفت: برای اجرای این تعداد طرح ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از محل تسهیلات تبصره ۱۶، امداد ولایت، تبصره ۱۸ و تسهیلات روستایی پرداخت شده است.

عسکری نژاد در ادامه با بیان اینکه اشتغال‌زایی، تقویت رونق اقتصادی و توسعه مناطق محروم از جمله اهداف مهم این نهاد در ایجاد اشتغال در این مناطق است ادامه داد: ۵۷ درصد طرح‌های اشتغال این نهاد در مناطق محروم اجرا شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه مناطق روستایی استان کرمان ظرفیت بسیار بالایی برای اجرای طرح‌های دامپروری و کشاورزی دارند، بیان کرد: بیشترین تسهیلات پرداختی به روستاییان تحت حمایت در زمینه دامپروری و کشاورزی بوده است که با برنامه‌ریزی‌های دقیق به‌دنبال این هستیم بستر مناسبی را برای توسعه طرح‌های اشتغال فراهم کنیم.

وی گفت: امسال یکهزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به‌منظور ایجاد ۲۴ هزار و ۵۰ فرصت شغلی به کمیته امداد استان کرمان اختصاص‌یافته است.

براساس آمارها ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند و این درحالی است که این استان به سبب فعالیت غول های بزرگ صنایع معدنی از استان های پردرآمد به شمار می رود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.