شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/11/02
کدخبر :80302
6
چاپ :

برای انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در استان پول نداریم

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: «به دلیل تخصیص نیافتن بودجه در سال جاری، کاوش‌های باستان‌شناسی در استان متوقف شده است».






 

مجتبی شفیعی افزود: «برای آغاز یک فصل و دوره باستان‌شناسی نیاز به بودجه داریم و در سال جاری هیچ بودجه‌ای برای کاوش محوطه‌های تاریخی و باستانی استان اختصاص داده نشده است».

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد: «قرار است از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور مبلغی برای ساماندهی محوطۀ کنار صندل جیرفت پرداخت شود که منتظر ابلاغ آن هستیم».

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «برای تکمیل موزه جیرفت قول اختصاص ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان داده شده است اما هنوز چیزی دریافت نکرده‌ایم».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایرنا کرمان، وی دوم بهمن‌ماه با اشاره به توقف کاوش‌های باستان‌شناسی در استان به دلیل بی‌پولی بیان کرد: «البته کاوش‌های باستان‌شناسی اعتبار دائمی ندارند و حتما برای تامین هزینه‌های کاوش و حفاظت از آثار کشف شده، نیاز به اعتبار است که در حال حاضر به دلیل نبود آن، برنامۀ خاصی برای کاوش‌های جدید نداریم».

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان ادامه داد: «در سال‌های گذشته کاوش‌های مشترک خوبی بین یکی از دانشگاه‌های آلمان و دانشگاه جیرفت انجام شد اما امسال این همکاری ادامه پیدا نکرد».

وی اضافه کرد: «در آیندۀ نزدیک، پژوهش‌های لایه‌نگاری با همکاری دفتر باستان‌شناسی دانشگاه جیرفت در یکی از محوطه‌های باستانی این منطقه انجام می‌ شود.

شفیعی با اشاره به از سرگیری عملیات ساخت موزه منطقه‌ای جیرفت نیز گفت: «از محل اعتبارات سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد ریال برای ادامه ساخت این موزه تخصیص داده شد که کار در حال انجام است».

به گفتۀ وی، میراث فرهنگی هنوز چیزی از ۶۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان برای تکمیل این موزه را دریافت نکرده است. 

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.