يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/07
کدخبر :81680
8
چاپ :

بازگشت بوئینگ هواپیمایی آسمان به چرخه پروازی بعد از انجام تعمیرات اساسی

هم‌زمان با برنامه دولت برای افزایش صندلی‌های پروازی در آستانه سال نو، یک فروند بوئینگ هواپیمایی آسمان بعد از پایان چک سنگین و انجام موفق تست فلایت (پرواز)، مجدداً به ناوگان هوایی کشور بازگشت.




 

از ابتدای سال ۱۰۰ فروند هواپیمای زمینگیر شناسایی شده است تا با برنامه اورهال (به‌روزرسانی) مجدداً وارد چرخه پروازی شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، در همین راستا هواپیمای(B۷۳۷(EP_APQ هواپیمایی آسمان نیز بعد از تست پروازی از روز گذشته وارد ناوگان هوایی کشور شد.

چک سنگین این هواپیما به همت متخصصان و جوانان فنی مهندسی شرکت آسمان انجام شد.

برای عملیاتی شدن این هواپیما انجام چندین دستورالعمل تعمیراتی از جمله تعویض دو ارابه فرود و همچنین بازرسی‌های سنگین در قسمت کابین و کارگوها انجام شد.

این هواپیما در روز پنجشنبه چهارم اسفند ماه در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه پس از انجام یک ساعت و نیم پرواز آزمایشی و اطمینان از بازرسی‌های انجام شده، در نهایت روز (جمعه) ۵ اسفند به خطوط پروازی کشور بازگشت.

بوئینگ ۷۳۷ با انجام ۸ مسیر پروازی به صورت رفت و برگشت در روز، در پاسخگویی به تقاضای سفر تا حدود ۸۰۰ مسافر در روز تاثیرگذار است.

هواپیمایی آسمان هم چنین پیش از این با تامین موتور یک فروند فوکر ۱۰۰ خود را عملیاتی و به ناوگان هوایی کشور بازگرداند.

فرآیند تعمیرات اساسی و اورهال هواپیمای پهن‌پیکر در داخل کشور تا ۷۰ درصد صرفه جویی ارزی دارد.

دولت سیزدهم با سه استراتژی «ساخت هواپیما»، «خرید هواپیمای دست دوم» و «بازگرداندن پرنده‌های زمینگیر» به خط پروازی درصدد جبران کمبود صندلی پرواز و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی است.

هر سال تقاضای سفر هوایی در ماه‌های پایانی سال و شروع سال نو افزایش می‌یابد و کمبود صندلی پرواز نسبت به تقاضای سفر، بهانه‌ای برای گران فروشی بلیت هواپیما می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.