شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/10/19
کدخبر :78560
5
چاپ :

اینترنت ماهواره‌ای در ایران فعال شده اما تعدادشان را نمی‌دانم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «اینترنت ماهواره‌ای فعال شده است اما در جریان اینکه چه تعداد فعال شده است؛ نیستم. صاحب و دارندۀ این شرکت که این خدمات را ارائه می‌کند می‌تواند آمار صحیح را بدهد».





 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، عیسی زارع‌پور در رابطه با خطر ورشکستگی اپراتورها در راستای فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای، بیان کرد: «تعداد مشترکین و کاربران اینترنت ماهواره‌ای در تمام دنیا، یک درصد کل کاربران اینترنت هم نمی‌شود و این اینترنت برای شرایط ویژه و خاص است».

وی اضافه کرد: «البته قبلاً هم گفته شد که ما مقررات سرزمینی یا «لندینگ رایت» خود را تهیه، مصوب و به اپراتورهای منظومه‌های ماهواره‌ای ابلاغ کردیم تا در صورتی که می‌خواهند در ایران فعالیت قانونی داشته باشند، ملزم به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هستند».

زارع‌پور با تاکید بر اینکه از فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌شود، گفت: «ما از اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم مشروط به اینکه قواعد سرزمینی ما را رعایت کنند. محترم شمردن قواعد سرزمینی کشورها، یک قاعدۀ بینالمللی از سازمان بینالمللی ITU است».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.