يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/11/27
کدخبر :81145
5
چاپ :

ایستگاه کاهش آسیب الله‌آباد افتتاح شد

سومین ایستگاه کاهش آسیب به منظور ارائۀ خدمات حمایتی و آموزشی به بیماران درگیر با اعتیاد و با هدف کنترل و کاهش آسیب ناشی از گسترش اعتیاد در روستای الله‌آباد کرمان افتتاح شد.



 

خسرو ملکشاهی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان در مراسم افتتاح این مرکز با اشاره به روند گسترش اعتیاد در کشور و استان کرمان گفت: «بر اساس گزارش سازمان جهانی مبارزه با مواد مخدر، در سال 2018 در کل دنیا از هر 6 نفر فقط یک نفر دارای اختلال مصرف مواد، از درمان مناسب بهره‌مند می‌شود بنابراین لزوم ارتقاء و تقویت نظام درمان و کاهش آسیب بیش از پیش احساس می‌شود».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، وی افزود: «طبق آخرین آمار معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور 15.5 درصد افراد مبتلا به اچ‌ای‌وی به دلیل اعتیاد تزریقی، صفر درصد به دلیل فرآورده‌های خونی ، 2.1 درصد به دلیل انتقال مادر به کودک، 54 درصد به دلیل روابط جنسی محافظت نشده و 28 درصد به دلایل نامعلوم مبتلا به اچ‌ای‌وی شده‌اند و با اجرای برنامه‌های کاهش آسیب می‌توان اعتیاد تزریقی در معتادان را به سمت روش‌های مصرف کم‌خطرتر مثل خوراکی و یا تزریق ایمن تغییر داد».

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های ارزشمند بهزیستی در کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی گفت:  «اجرای طرح‌های مبتنی بر بررسی‌های کارشناسی و در چارچوب اقدامات تخصصی، در کنترل، کاهش و حتی رفع آسیبها و مشکلات اجتماعی به‌ویژه معضل اعتیاد بسیار موثر است».

تاکنون چهار ایستگاه کاهش آسیب در شهرستان‌های کرمان، قلعه‌گنج، ارزوئیه و رفسنجان با اهداف خدمات آگاه‌سازی و آموزش‌های انفرادی و گروهی به‌صورت حضوری و همچنین توزیع بروشور، ارائۀ آموزش‌ها شامل پیشگیری از انتقال اچ‌آی‌وی و بیماری ایدز، بیماری‌های مقاربتی، هپاتیت و سل، انجام تست سریع اچ‌آیوی و ارجاع موارد مشکوک، غربالگری بیماری‌های آمیزشی و ارجاع موارد مشکوک، غربالگری فعال سل و ارجاع موارد مشکوک، پانسمان زخم، تحویل و توزیع سرنگ و سوزن، جمع‌آوری سرنگ و سوزن مستعمل، توزیع و ترغیب استفاده از کاندوم  و ارائۀ خدمات حمایتی مثل توزیع بسته مواد غذایی و لباس راه‌اندازی شده است .

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.