يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/11/26
کدخبر :81032
10
چاپ :

اولویت دادن در استخدام‌ها می‌تواند یکی از راه‌های ترویج علوم پایه باشد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت، مجلس، شورای انقلاب فرهنگی و رسانه ها باید با هم هماهنگ شده و به علوم پایه اهمیت بیشتری دهند؛ اولویت دادن در استخدام ها می تواند یک راه باشد.




 


دکترمحمدمهدی زاهدی در همایش ملی کیفیت بخشی به آموزش پایه در کرمان با اشاره به آیات، روایات و سخنان رهبر معظم انقلاب، علوم پایه را محور اصلی پیشرفت و تحول در همه حوزه های فردی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: اگر در علم به روز نباشیم، مجبور می شویم از علوم وارداتی استفاده کنیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی اضافه کرد: استفاده از علوم وارداتی نه این که بد باشد، اما تقلید است، استفاده از آن فعالیت و خلاقیت را از ما می گیرد و نمی گذارد در صحنه تکنولوژی ها و فناوری های جدید وارد شویم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نسلی را تربیت کنیم که خلاق و نوآور باشد، عنوان کرد: با این اتفاق می توانیم گنجینه و ذخایر فناوری کشوری را بالا ببریم و خودمان را مقتدر کنیم.

زاهدی قدرت بر پایه علم را دست برتر دانست و تصریح کرد: آن زمان است که هر مسئله ای فقط با حضور کشور ما حل می شود، چه آن مسئله مذاکرات برجامی باشد، چه معادلات منطقه ای، یا مسائل سیاسی، دفاعی نظامی و ... و این علم است که قدرت می بخشد، مقاومت و شجاعت با خود به همراه دارد.

وی اضافه کرد: امروزه به فضل الهی و به برکت نظام جمهوری اسلامی تا حدود زیادی به این سمت پیش رفته ایم و کسی جرات نمی کند اسمی از گزینه نظامی بیاورد چرا که به قدرتی رسیده و به موشک، پهباد، نانو تکنولوژی و ... دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه در یک دوره ای راه را اشتباه رفتیم و خوشبختی را رفتن به رشته تجربی تعریف و فکر کردیم خوشبخت کسی است که پزشک و دارو ساز باشد، گفت: دولت، مجلس، شورای انقلاب فرهنگی و رسانه ها باید با هم هماهنگ شده، تجدید نظر کنند و به علوم پایه اهمیت بیشتری دهند؛ اولویت دادن در استخدام ها می تواند یک راه باشد.





 
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.