شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/10/01
کدخبر :77543
7
چاپ :

انجام روزانه ۴۰۰ میلیون تراکنش بانکی در کشور

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: «هر ایرانی روزانه به طور متوسط ۵ تراکنش بانکی انجام می‌دهد و در روز تقریباً ۴۰۰ میلیون تراکنش بانکی داریم».



 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، مهران محرمیان با بیان این‌که مبالغ خرد و کلان با ابزارهای مختلف و خدماتی که ارائه می‌شود بین حساب‌ها جابه‌جا می‌شود، افزود: «در سال حدود ۵۰ هزار همت در سامانه‌های بین بانکی جابه‌جا می‌شود و اگر سامانه‌های درون بانکی را نیز اضافه کنیم این عدد افزایش پیدا می‌کند. از این مقدار ۱۲ الی ۱۳ هزار همت مربوط به شبکۀ شتاب می‌شود و عمدۀ آن که حدود ۱۶ هزار همت است، در شبکۀ ساتنا جابه‌جا می‌شود».

 وی در کنفرانس ملی تحول دیجیتال بانک و بیمه ادامه داد: «این تراکنش‌ها هم از نظر تعداد و هم از نظر مبلغی در حال افزایش است. مطالبی تحت عنوان کاهش تراکنش‌ها در شاپرک مطرح می‌شود که اگر به آمار و ارقام نگاهی بیاندازیم به لحاظ مبلغی ۶ ماهۀ اول سال ۱۴۰۰ حدود ۳ هزار و ۱۰۰ همت تراکنش داشتیم و در ۶ ماهۀ اول سال ۱۴۰۱ همین مبلغ به ۴ هزار همت رسیده است».

محرمیان خاطرنشان کرد: «طبیعتاً میزان تراکنش در سال‌های مختلف تفاوت دارد، اما همین عدد حدود ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. از نظر تعداد نیز از ۳۹ میلیارد تراکنش در ۶ ماهۀ اول ۱۴۰۰ به ۴۵ میلیارد تراکنش در ۶ ماهۀ اول ۱۴۰۱ رسیده‌ایم».

وی در ادامه صحبت‌های خود، افزود: «دهۀ ۱۴۰۰ الی ۱۴۱۰ که در حال حاضر در آن قرار داریم، دهۀ نظارت است. به نحو مناسبی در حال حرکت به سمت الکترونیکی شدن تراکنش‌ها هستیم. در بسیاری از حوزه‌ها حضور فیزیکی بسیار کاهش یافته است. در حوزۀ خدمات بانکی در حدود ۹۵ درصد خدمات به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شد و با برداشته شدن موانع در یکسال گذشته این عدد به ۹۸ درصد رسیده است».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.