شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/09/17
کدخبر :76662
7
چاپ :

امضای تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی و استانداری کرمان/ اعلام آمادگی این نهاد برای کمک به توسعه استان

در نشست مشترک رئیس جهاددانشگاهی با استاندار کرمان تفاهم نامه همکاری این دو مجموعه در حوزه‌های مختلف به امضا رسید.

 

به گزارشدل عالم به نقل از ایسنا، تفاهمنامه همکاری مشترک جهت تسهیل تجاری سازی فناوری ها، توسعه کارآفرینی، اشتغالزایی و راهکارهای اجرایی با استفاده از ظرفیت‌ و توانایی های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری جهاد دانشگاهی  و استانداری کرمان به امضای دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و دکتر محمدمهدی فداکار استاندار کرمان رسید.

استاندار کرمان در این دیدار با بیان اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک برند پژوهشی در کشور مطرح است، افزود: جهاددانشگاهی استان کرمان در حوزه فرهنگی و تخصصی خود کار کرده و با توجه به ظرفیت ها و نیازهایی که در استان وجود دارد، به اجرای پروژه های این واحد کمک می کنیم.

وی افزود: کرمان استان معدنی است و بیش از 5200 قطعه و 200 نرم افزار و بیش از 100 دوره آموزشی موردنیاز توسط شرکت های معدنی اعلام شده و به دانشگاه ها اعلام کردیم که برای تامین 600 مورد اعلام آمادگی شده است.

دکتر فداکار بیان کرد: معادن آماده همکاری با تولیدکنندگان استان هستند و ریسک را می پذیرند و باید پروژه های فناورانه تعریف شود. البته دانشگاه ها در تولید فناوری مقداری عقب هستند که جهاددانشگاهی در این زمینه تجربه دارد و می تواند فعالیت کند.

استاندار کرمان گفت: جای فعالیت های فرهنگی دانشجوئی به ویژه در راستای مکب حاج قاسم خالی است و شاید به دلیل تعطیلی دانشگاه ها بوده و لازم است فعالیت هایی در این زمینه تعریف شود و ما نیز همکاری خواهیم داشت.

وی افزود: در زمینه فرآوری گیاهان داروئی، کارخانه ای در شهرستان رابر توسط شهید حاج قاسم سلیمانی کلنگ زنی شده و جهاد نصر در حال پیگیری پروژه است و ظرفیت خوبی است که جهاددانشگاهی می تواند بحث فناوری پروژه را دنبال کند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.