يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/08
کدخبر :81701
6
چاپ :

المان 15 متری «کتاب و فرهنگ و هنر» در کرمان نصب می‌شود

معاون سیما ومنظرسازمان سیما،منظروفضای سبزشهرداری کرمان گفت:برای استقبال ازبهارسال جدید که مقارن بابهارقرآن وماه مبارک رمضان است،اجرای بزرگ‌ترین محور«نورورنگ»درشهرکرمان به طول یک کیلومتردردستورکاراست.






 

هادی کاربخش افزود: «این محور را در دریاچه جنگل پردیسان قائم اجرا خواهیم کرد و تا پایان عید مبارک فطر هم، روشن نگه خواهیم داشت».

وی اظهار کرد: «همچنین بزرگ‌ترین المان شهری را به طول 15 متر و ارتفاع 4 متر، به نام المان «کتاب و فرهنگ و هنر» اجرا خواهیم کرد».

وی بیان کرد: «نقاشی دیواری بر روی دیوارهای ضلع شمالی خیابان شریعتی، از میدان آزادی تا میدان شهدا، به طول 1500 متر مربع نیز اجرا خواهد شد».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، وی با اشاره به تشکیل «کمیته زیباسازی» در شهرداری کرمان گفت: «مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و معاون زیباسازی وی، دو نفر از اعضای شورای شهر، مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و معاون خدمات شهری شهردار کرمان اعضای این کمیته هستند».

وی ادامه داد: «ابتدا تمام موضوعات مربوط به زیباسازی و فضای سبز شهری در این کمیته بررسی و بعد از تایید، اجرایی می‌شوند».

وی همچنین، از اجرایدو2 سفره هفت‌سین و یک تونل سربند، شامل: سربندهای «یا فاطمه‌الزهرا(س)» و «پرچم ایران» در ورودی گلزار شهدا در «باب‌الرضا(ع)» خبر داد و موضوعیت یکی از این سفره‌ها را، معنا و مفهوم «مقاومت» برشمرد.

کاربخش افزود: «علاوه بر آن، دو سفره دیگر نیز با دستور مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و معاون خدمات شهری، با موضوع «پسماند» و «آتش‌نشانی» با الگوگیری از وسایل و تجهیزات موجود در این سازمان‌ها، در سطح شهر اجرا خواهیم کرد». 

وی گفت: «علاوه بر این اقدامات، در 15 نقطۀ سطح شهر کرمان، المان‌های تک نقطه‌ای نظیر «ماهی»، «سبزه» و «عمو نوروز»، اجرا و نصب خواهند شد و به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان، با ایام نوروز، المان‌های این ماه نیز به این اجراها، اضافه خواهد شد».

معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، افزود: «همچنین نصب المان‌های نوری را داریم که روی پایه چراغ‌های معابر اصلی، با ارتفاع دو متر و عرض یک متر، در بزرگ‌راه‌ها و ورودی‌های اصلی شهر، اجرا می‌شوند».

وی سپس با بیان اینکه پروژۀ نورپردازی زیرگذر گنبد جبلیه در حال اتمام است، گفت: «با مشارکت مناطق پنجگانه شهرداری کرمان، سه تا چهار سفره دیگر را در هر منطقه اجرا خواهیم کرد که امیدواریم با نورپردازی و گل‌آرایی، توام باشد».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.