شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1401/12/02
کدخبر :81298
9
چاپ :

از شستن وسایل آلوده به روغن با بنزین و گازوئیل خودداری کنید

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان گفت:شهروندان در ایام خانه‌تکانی، مراقب مسمومیت ناشی از‌ شوینده‌ها باشند و از ریختن مواد قابل اشتعال درچاه‌های فاضلاب خودداری کنند، چراکه احتمال انفجار زیاد است.





 


ابراهیم بابایی افزود: «شهروندان از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و وسایلی که آلوده به مواد روغنی هستند، توسط مواد سریع‌الاشتعال مانند بنزین و گازوئیل، به‌ویژه در محیط‌های بسته جداً خودداری کنند، زیرا علاوه بر خطر انفجار و اشتعال‌، استنشاق بخارات این‌گونه مایعات باعث کاهش هوشیاری و بیهوش شدن فرد خواهد شد».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان،  وی خاطرنشان کرد: «افراد در زمان نظافت خانه و هنگام استفاده از نردبان و یا چهارپایه، از سطح اتکای آن با زمین کاملاً مطمئن شوند و از انواع استاندارد آن و ترجیحا از نردبان دوطرفه استفاده کنند».

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، اضافه کرد: «مواد شوینده مانند سفیدکننده‌ها و جوهر نمک نباید روی زمین و در دسترس کودکان رها شود و شهروندان باید از این مواد در حد استاندارد استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد، خانه تکانی را در زمان غیبت کودکان انجام دهند، تا ضریب بروز حوادث کاهش یابد».

وی خاطرنشان کرد: «از قراردادن وسایل مربوط به رنگ‌آمیزی و نقاشی ساختمان مانند رنگ، تینر و... در بالکن یا پشت‌بام‌ها، جدأ خوداری شود، زیرا با سرایت کوچک‌ترین جرقه از مواد محترقه، شاهد وقوع آتش‌سوزی و ایجاد خسارت‌هایی خواهیم بود، که متاسفانه گاهی غیرقابل جبران است».

بابایی، شهروندان را به احتیاط لازم در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل، توصیه کرد و افزود: «رفتن بر روی نرده‌ها و یا قرنیزهای آن، عملی خطرناک است که باید از آن اجتناب شود».

وی ادامه داد: «هنگام شست‌وشوی لوازم برقی مانند لوستر و چراغ روشنایی، باید از قطع کامل برق مطمئن بود، تا از حوادث ناشی از برق گرفتگی، جلوگیری شود».

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، تاکید کرد: «پیش از نظافت‌ هر نوع وسیلهٔ برقی، بهتر است برق آن را قطع نموده و سپس نسبت به پاکسازی آن اقدام شود».

وی، به شهروندان توصیه کرد: «در زمان جابه‌جایی لوازم خانگی به‌خصوص اجاق گاز، احتیاط لازم را انجام دهند و تمام اتصالات مربوط به گاز، اعم از کپسول و گاز شهری را، توسط آب و صابون چک کرده تا از عدم نشتی گاز مطمئن شوند و همواره از سلامت این اتصالات، مطمئن باشند و نسبت به تعویض به‌موقع شیلنگ‌های رابط گاز فرسوده، اقدام کنند».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.