يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/02
کدخبر :81302
7
چاپ :

اخذ مجوز استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «مجوز ابتدایی جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی را از رئیس‌جمهور گرفته‌ایم و در حال رایزنی برای تایید قطعی این مجوز هستیم».




 

اصغر باقرزاده افزود: «پس از آن شرایط جذب، زمان آزمون و نحوۀ انتخاب افراد به‌عنوان مربی تربیتی متناسب با اطلس نیاز جغرافیایی برنامه‌ریزی می‌شود».

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،  وی در نشست خبری که به مناسبت هفتۀ امور تربیتی و تربیت اسلامی برگزار شد با اشاره به برخی ویژگی‌های مربی تربیتی، بیان کرد: «مربی خوب کسی است که بامحبت باشد، محبت متربیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مربی باید هنرمند باشد. یک مربی خوب هنرمند و دلسوز و خیرخواه است».

معاون وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: «مربی خوب مخاطب‌شناس و موقعیت‌شناس است. مربی خوب از نخوت و تکبر به دور است و متربیان با او احساس انس و الفت می‌کنند. مربی خوب با رفتارش اثرگذار است و بیش از آن‌که بخواهد با بیانش دیگران را تحت تاثیر قرار دهد، با رفتارش اثرگذار خواهد بود».

وی ادامه داد: «لازم است نقش تربیتی ارکان تربیت را برجسته‌سازی کنیم. خانواده، مدرسه و رسانه ارکان تربیتی هستند که در سند تحول بنیادین از آن‌ها نام برده شده است».

باقرزاده افزود: «علاوه بر آموزش و پرورش، رسانه‌ها و موقعیت‌های خارج از مدرسه نیز تاثیر تربیتی دارند. مدرسه اعم از مدیر، معلم، مربی تربیتی، مشاور و سایر اجزای مدرسه نقش تربیتی دارند که درصدد برجسته‌سازی نقش این اجزا در هفتۀ امور تربیتی هستیم».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.