يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1403/02/04
کدخبر :105897
0
چاپ :

پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند کار میدانی و اجرایی است

فرماندار گفت: برای پیشگیری، مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند کار میدانی و اجرایی هستیم.

محمد برزنگ در جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی شهرستان بم اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی مهمترین دغدغه جامعه و خانواده‌هاست و پیشگیری از آن نیازمند شناسایی به موقع آسیب‌ها است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: هر چقدر در ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی بصورت تخصصی، کارشناسی و پیش تر از حادث شدن آسیب کار شود، آمار این آسیب‌ها کاهش بیشتری خواهد داشت.

برزنگ تاکید کرد: تمامی افراد جامعه به ویژه دستگاه‌های مرتبط بایستی دغدغه‌مندی آسیب‌های اجتماعی را داشته و در جهت کاهش آن تلاش ویژه کنند.

فرماندار بم با اشاره به نقش مهم دستگاه‌های مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: ما نباید وظیفه این کار مهم را به یک یا دو اداره مثل بهداشت و درمان و بهزیستی بسپاریم و بدون هیچ اقدام عملی ملموس تنها به یک گزارش بدون پشتوانه در جلسات اکتفا کنیم.

وی در پایان گفت: دغدغه آسیب‌های اجتماعی در مدارس بیش از هر موضوعی باید جدی گرفته شود و دستگاه‌های مرتبط باید مدارس را در اولویت کاری کارگروه قرار دهند.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ضمن اعلام آماری درباره آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی مرکز سراج می‌توان بسیاری از آسیب‌ها را کاهش داد.

دکتر صدیقی گفت: باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کار فرهنگی بیشتری انجام شود چرا که برخی از آسیب‌های احتماعی که با آن مواجه هستیم، نتیجه غفلت از مسائل فرهنگی و دینی است.

وی با بیان اینکه همه در قبال آسیب‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها مسئول هستیم، افزود: از ظرفیت افراد و شخصیت‌های تاثیرگذار برای حضور در مناطقی که آسیب‌های اجتماعی بالایی دارد، استفاده شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.