دوشنبه24 ارديبهشت 1403     Monday, May 13, 2024
1403/02/09
کدخبر :106868
0
چاپ :

‌اختتامیه جشنواره شعر رضوی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی همزمان با دهه کرامت در کرمان برگزار خواهد شد.

محسن روحی در نشست خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی اظهار کرد: جشنواره امسال همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود و مراسم افتتاحیه ۲۰ اردیبهشت ماه مصادف با شب ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها بعد از نماز مغرب و عشاء با محفل شعرخوانی مردمی و اجرای حامد عسکری در حسینیه حاج ماشاءالله کرمان خواهد بود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: بیش از ۲۰۰۰ اثر به بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ارسال شده که ۱۵۰ اثر در مرحله داوری نهایی است و در مراسم اختتامیه که ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود، شش نفر به عنوان برگزیده و شش نفر به عنوان شایسته تقدیر معرفی می‌شوند.

روحی بیان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره شعر رضوی با حضور ناصر فیض و سعید بیابانکی و اجرای نجم‌الدین شریعتی در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌شود و تمهیداتی دیده شده تا برنامه متمایز و متنوع‌تر از سال گذشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: آثار جشنواره در سه بخش سنتی، نو و ترانه است. ضمن اینکه سال گذشته بخش ویژه جشنواره حاج قاسم به عنوان‌ خادم‌الرضا بود و از امسال یکی از صفات امام رئوف انتخاب می‌شود که در جشنواره بیست و نهم صفت «معین‌الضعفا» به عنوان بخش ویژه اعلام شده است.

وی افزود: برگزاری رواق رضوی در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های اختتامیه جشنواره شعر رضوی در سال گذشته بود که امسال نیز ادامه دارد و کرمان امسال میزبان رواق رضوی در استان‌های قم، شیراز، اصفهان و مشهد خواهد بود.

روحی در ادامه اظهار کرد: به اینکه تقویت رویکرد مردمی در فضای شعر یکی از سیاست‌های دبیرخانه جشنواره شعر رضوی است و همه تلاش و توصیه ما به انجمن‌های شعر این است با همراهی و همکاری یکدیگر شعر را در فضای مردمی رونق بدهیم تا محافل شعر را در سایر اجتماعات اعم از هیئت و مسجد هم داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: به دنبال برگزاری محافل حافظ‌خوانی، خواجوخوانی و ... به صورت هفتگی هستیم تا جوانان ما با ادبیات کهن آشنا شوند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.