پنج شنبه27 ارديبهشت 1403     Thursday, May 16, 2024
1401/07/25
کدخبر :71767
18
چاپ :

آب شست‌وشوی لاشه‌های گوشت کشتارگاه آلوده نیست

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان هفتۀ گذشته مدعی شد که برای چند روز از فاضلاب برای شستن لاشه‌های گوشت در کشتارگاه زیرنظر شهرداری استفاده شده است.



به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، محسن بارونی معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان اما امروز دوشنبه اعلام کرد: «دو مورد آب استفاده شده در کشتارگاه کرمان یعنی آب شست‌وشوی لاشه‌ها و آب

شست‌وشوی سطوح مورد آزمایش قرار گرفته است. طبق آزمایشات دقیق، آب اصلی که برای شستن لاشه‌های گوسفندان بوده هیچ‌گونه مشکلی نداشته و نتیجۀ آلودگی این آب
منفی شده است».
وی افزود: «برای شست‌وشوی سطوح و خونابه‌های کف کشتارگاه از آب چاه استفاده شده بوده که تذکرهای لازم به دست اندرکاران کشتارگاه برای منبع استفاده از آب چاه داده شد».

وی با بیان اینکه تیم بهداشتی دانشگاه به کشتارگاه رفت و توصیه‌های بهداشتی مبنی بر کلزنی و تعویض آب منبع ارائه شد، ادامه داد: «اگرچه لاشه‌های گوشت، روی سطوح داخل کشتارگاه قرار نمی‌گیرد و آبی که برای شست‌وشوی سطوح  در کشتارگاه استفاده می‌شود نیز ضرری برای سلامتی لاشه‌ها نخواهد داشت اما باز اجازه استفاده از همان آب را برای سطوح نیز صادر نکردیم و چهار نفر از کارشناسان بهداشتی با حضور در محل توصیه‌هایی را ارائه کردند».

 بارونی  اظهار کرد: «البته اصلاح آب مورد استفاده برای شست‌وشوی سطوح در کشتارگاه کار چندانی ندارد و مشکل بزرگی نیست؛ در این زمینه به جای اینکه از چاه استفاده کنند قرار شد از منبع آبی استفاده شود».

وی گفت: «بهترین کار این است که  هرچه سریعتر حمایت لازم از سوی سازمان دامپزشکی و استانداری اتفاق بیفتد تا کشتارگاه کرمان به سمت جاده باغین جابه‌جا شود تا دیگر نگرانی مسائل آب و یا دیگر مشکلات را نداشته باشیم».

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه برای جابه‌جایی کشتارگاه کرمان جلسات متعددی با دامپزشکی برگزار شده، افزود: «شروع موضوع جابه‌جایی کشتارگاه هم با مجموعه بهداشت بوده یعنی توصیه کردیم و چندین نامه زدیم که حتما این کشتارگاه در محیط جدید ایجاد شود».

بارونی اضافه کرد: «از نظر بهداشتی مکان جدید کشتارگاه یعنی جادۀ باغین اصلا قابل مقایسه با مکان فعلی آن نخواهد بود».

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در ادامه، با اشاره به اینکه طرح بازدید از آب مورد استفاده در کشتارگاه تشدید شده و هفته‌ای سه تا چهار بار بازدید از این مکان انجام می‌شود، گفت: «قبلا هم نظارت‌ها بر روی کشتارگاه و آب مورد استفاده در آن بوده و حساسیت‌های لازم وجود داشته اما اینک این نظارت ها شدت گرفته است».

برپایۀ این خبر، کشتارگاه زیرنظر شهرداری کرمان فعالیت دارد و در محل جاده زنگی‌آباد واقع شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.