شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1402/09/23
کدخبر :98514
1
چاپ :

۳۶۰ تیم پلیس در ۲۰ گردنه خطرناک کرمان استقرار دارند

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در این راستا بیش از ۳۶۰ تیم پلیس به صورت شبانه روزی و مقطعی در این نقاط حادثه‌خیز حضور دارند.

سردار "ناصر فرشید" در آیین آغاز رزمایش طرح ترافیک زمستانی پلیس راه کرمان با گردهمایی مسئولان و تجهیزات خودرویی واحدهای خدمات جاده ای و امدادی در ستاد فرماندهی انتظامی استان افزود: تاکید می کنم در کنار حجم نیروها و دغدغه مندی پلیس و دیگر نهادها برای پیشگیری از حوادث، این خود مردم و رانندگان هستند که می توانند با رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه و دقت در ترددهای ایام زمستان از وقوع حوادث و تلفات جاده ای بکاهند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی با تاکید بر احترام رانندگان به حقوق خود و دیگران اظهار داشت: امسال در مجموع بیش از ۶۰ هزار نیرو از تمام رده های مجموعه انتظامی و پلیس های راه و راهور در قالب ۳۱ هزار تیم گشت محسوس و نامحسوس با همکاری سازمان های امدادی و خدمات جاده ای به کارگیری خواهند شد تا جان شهروند و هموطن عزیزی در جاده ها به خطر نیفتد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با قدردانی از اصحاب رسانه، جراید و خبرگزاری های استان کرمان و با تاکید بر پوشش خبری این رویدادها و دغدغه مندی های حوزه کاهش تصادفات تصریح کرد: سال گذشته ۳۹ میلیون تردد در محورهای این استان ثبت شده که به نسبت سال قبل از آن افزایش تردد بوده است.

وی افزود: متاسفانه سال قبل بیش از ۲۰۰ هموطن از اقوام، خویشان و همشهریان من و شما در تصادفات جاده ای جان باختند که امیدواریم با اهتمام پلیس و همه سازمان های امدادی و مشارکت خود مردم این آمار در سال جاری و سال های بعد به صفر برسد.

فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن قدردانی از حضور و همراهی ادارات و سازمان های خدماتی و امدادی با پلیس گفت: این طرح از ۲۱ آذرماه در سراسر کشور آغاز و در استان کرمان با ورود پیکرهای مطهر شهدای گمنام همراه شده که از خداوند منان می خواهیم به برکت وجود این شهدای عزیز و عنایات خاصه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، امسال کمترین سوانح و تلفات جاده ای رقم بخورد.

صبح امروز طرح ترافیک زمستانی پلیس راه استان کرمان با گردهمایی مسئولان و نمایندگان اداره راه و ترابری، شهرداری، هلال احمر، اورژانس، حمل و نقل جاده ای و پلیس های راه و راهور در ستاد فرماندهی انتظامی استان اجرا و مانور ناوگان خودرویی و تجهیزاتی این واحدها نیز اجرا شد.

توقیف سه دستگاه موتورسنگین قاچاق در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از توقیف سه دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز به ارزش بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال توسط ماموران پایگاه اطلاعات این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "مهدی پورامینایی" در این خصوص گفت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر وجود تعدادی موتورسنگین در چند نقطه از شهر کرمان، ماموران پایگاه اطلاعات پس از بررسی های لازم و هماهنگی قضایی در بازرسی از مکان های مورد نظر سه دستگاه موتورسنگین غیرمجاز هزار و هزار و ۳۰۰ سی سی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این موتورسیکلت ها را بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال اعلام کرده اند، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده، مالک این موتورسیکلت ها به مرجع قضایی معرفی و موتورسیکلت های قاچاق به پارکینگ منتقل شدند.

سرهنگ"پورامینایی" با اشاره به برخورد جدی پلیس با موتورسیکلت های فاقد مجوز در سطح شهر و همینطور عاملان مزاحمت برای شهروندان از مردم خواست: به منظور برقراری امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق، موارد مرتبط با هرگونه کالای قاچاق را به پلیس اعلام کنند.

کشف ۱۵۰ میلیارد پوشاک قاچاق از کامیون عبوری از سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان نیز از کشف محموله حجیم پوشاک قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال از یک دستگاه کامیون در محور بندرعباس به سیرجان خبر داد.

سرهنگ "مرتضی امیرسبتکی" بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی سیرجان با همکاری اطلاعاتی پلیس آگاهی شهرستان زرند و پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان از ورود یک دستگاه کانتینر حامل کالای قاچاق به حوزه شهرستان سیرجان مطلع شدند و کامیون مورد نظر را در محور بندرعباس به سیرجان متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازدید از این کامیون ۲۱۶ هزار جفت دستکش و بیش از ۱۸ هزار ثوپ البسه خارجی با بارنامه هایی جعلی را کشف و از روند انتقال و توزیع آن ها در سطح کشور جلوگیری کردند.

فرمانده انتظامی سیرجان ارزش این محموله را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی و اموال قاچاق نیز به اداره تعزیرات انتقال داده شدند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.