يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/03
کدخبر :49096
33
چاپ :

۲۸ پروژه آب‌رسانی در کرمان به بهره‌برداری رسید

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با افتتاح ۲۸ پروژه آب‌رسانی در ۶ شهرستان این استان ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم روستاهای کرمان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با افتتاح ۲۸ پروژه آب‌رسانی در ۶ شهرستان این استان ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم روستاهای کرمان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

 سردار حسین معروفی روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح ۲۸ پروژه آب‌رسانی در کرمان افزود: این استان جزو چهار استان کشور است که به شدت با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه است و تامین آب این استان باید در اولویت قرار گیرد زیرا اگر مشکل آب حل نشود بهداشت نیز حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۴۷ روستا در استان کرمان از آب آشامیدنی پایداری برخوردار نیستند اظهار داشت: از سال گذشته حرکت‌های جهادی تحت عنوان نهضت آب‌رسانی در کرمان با همکاری کارگروه بسیج سازندگی، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، خیرین در سراسر کشور آغاز شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: این پروژه‌ها به مناسبت هفته قوه قضائیه در ۶ شهرستان بم، عنبرآباد، راور، کوهبنان، فاریاب و شهربابک در استان کرمان در قالب طرح آب‌رسانی مردمیدان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ارزش ۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

به گفته وی از سال گذشته تاکنون ۶۴ روستا با هماهنگی آبفای شهرستان‌های مختلف،خیرین ،سپاه و بسیج سازندگی آب رسانی شده است.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده ۲۴۴ روستای استان کرمان طی سال جاری آب‌رسانی شود که آبرسانی به ۱۳۸ روستا با هماهنگی آبفای شهرستان‌ها و خیرین و ۱۰۶ روستا توسط سپاه پاسداران به صورت مستقل در قالب قرارگاه پیشرفت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرار بود افتتاح طرح‌های آب‌رسانی استان کرمان در هفته کرامت انجام شود که به دلیل همزمانی آن با انتخابات و جلوگیری از سیاسی قلمداد شدن این اقدام جهادی و خداپسندانه افتتاح رسمی آن به هفته قوه قضائیه موکول شد ادامه‌ داد: امیدواریم با بودجه‌ای که در حوزه آب روستایی دیده شده شاهد اقدامات بزرگی در این زمینه باشیم همچنین هر اندازه دولت بودجه بگذارد سپاه به همان اندازه بودجه خواهد گذاشت و از ظرفیت خیرین نیز استفاده خواهیم کرد تا این کار بزرگ با شتاب بیشتری انجام گیرد.

سردار معروفی توضیح داد: در حوزه آب‌رسانی روستاها تأکید ما بر کار جهادی است زیرا زمان و هزینه کمتری صرف شده و کار با دقت بیشتر و مشارکت مردم انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از آقای ابراهیمی خیری که ۵۰ درصد هزینه های این طرح را متقبل شده تشکر و قدردانی کرد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.