جمعه28 ارديبهشت 1403     Friday, May 17, 2024
1400/01/22
کدخبر :45754
33
چاپ :

۲۱ میلیارد تومان به مشارکت اقتصادی بانوان کرمانی اختصاص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۲۱ میلیارد تومان بودجه از محل اعتبارات استانی برای ارتقا نرخ مشارکت اقتصادی بانوان این استان طی یک سال گذشته اختصاص یافت.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۲۱ میلیارد تومان بودجه از محل اعتبارات استانی برای ارتقا نرخ مشارکت اقتصادی بانوان این استان طی یک سال گذشته اختصاص یافت.

 جعفر رودری روز شنبه در نخستین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان در ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: طی بررسی های پاییز سال گذشته کشور نرخ مشارکت بانوان در استان کرمان ۱۱.۹ درصد و ۲.۲ درصد از متوسط کشور پایین تر است.

وی اظهار داشت: براساس مطالعات پاییز سال ۹۹ متاسفانه نرخ بیکاری زنان در استان کرمان نسبت به متوسط کشوری ۲ برابر است و درصد پست های مدیریتی زنان در استان ۲۳ درصد است و ۴۴ درصد کارکنان دولتی استان بانوان هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: سال گذشته حدود ۶۰ درصد از واحدهای تولیدی این استان تعطیل یا نیمه تعطیل بودند و بانک مرکزی بحث فرار سرمایه در هشت ماهه سال گذشته را احصا و اعلام کرد که در این بازه زمانی ۱۲ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه در کرمان داشته ایم.

وی با بیان اینکه سند آمایش سرزمین استان کرمان به تصویب رسیده است افزود: باید انطباقی بین اسناد بالادستی و برنامه های توسعه ای استان برقرار شود.

رودری با تاکید بر اینکه انطباق و اتصال بین برنامه سند آمایش و برنامه توسعه استان باید ایجاد شود عنوان کرد: در غیر این صورت نمی توان توسعه استان را رقم زد.

وی با اشاره به توازن و تعادل بخشی بین ظرفیت های اقتصادی کرمان تصریح کرد: باید با گفتمان و برنامه ریزی با بنگاه های اقتصادی و نهادهای مربوطه توسعه کرمان متوازن می‌شود.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان بیان داشت: نزدیک به ۶۰ درصد از واحدهای تولیدی این استان در سال گذشته تعطیل یا نیمه تعطیل بودند و بانک مرکزی بحث فرار سرمایه در هشت ماهه سال گذشته را احصا و اعلام کرد که در این باز زمانی ۱۲ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه در استان کرمان داشته ایم که در گذشته این عدد حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی اقتصاد دانش بنیان را یکی از پنج رویکرد اساسی در توسعه اعلام کرد و گفت: با ارایه لیست ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان می توانیم سرمایه گذاران جدیدی را جذب کنیم.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.