يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/08
کدخبر :49564
43
چاپ :

۱۵ دستگاه ماینر غیرمجاز در رفسنجان کشف شد

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان از کشف ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان از کشف ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدجواد آرامون افزود: ماموران پلیس شهرستان رفسنجان با اقدامات اطلاعاتی و با همکاری نماینده و بازرس اداره برق از وجود یک تعداد ماینر در یک واحد مسکونی خالی از سکنه مطلع شدند.

وی بیان کرد: ماموران با هماهنگی قضایی در بازرسی از یک محل نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال که خالی از سکنه بود ۱۵ دستگاه ماینر را کشف کردند.

سرپرست انتظامی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه ارزش تقریبی دستگاه ها توسط کارشناسان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: روند کشف و جمع آوری این دستگاه ها با جدیت در دستور کار قرار دارد.

ماینر دستگاهی برای استخراج ارز دیجیتال است که به آن «اسیک» (ASIC) که مختصر شده کلمه مدارهای مجتمع با کاربرد خاص است نیز گفته می شود.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان قرار دارد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.