جمعه28 ارديبهشت 1403     Friday, May 17, 2024
1402/11/25
کدخبر :102712
0
چاپ :

کپسول‌های «فرشته»؛ سمی برای سلامتی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان نسبت‌ به مصرف کپسول چاقی فرشته هشدار داد.

دکتر مهسا حسنی‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش‌های متعدد مبنی‌بر عوارض جدی و جبران‌ناپذیر کپسول چاقی «فرشته» برای مصرف‌کنندگان، اظهار کرد: این کپسول هیچ‌گونه مجوزی از اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ندارد و مصرف آن می‌تواند عواقب خطرناکی برای سلامتی به دنبال داشته باشد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به جمع‌آوری و توقیف تعداد قابل توجهی از این کپسول‌ها توسط بازرسان معاونت غذا و دارو، تصریح کرد: متاسفانه تقاضای مردم برای تهیه این محصول بالاست.

حسنی پور با بیان این‌که تبلیغات ماهواره‌ای و فضای مجازی در خصوص این کپسول‌ها فریبنده و دروغین است، افزود: وجود مقادیر زیاد داروهای شیمیایی مانند کورتون‌ها در این کپسول‌ها، منجر به دریافت پاسخ سریع در مصرف‌کنندگان و در نتیجه مورد استقبال قرار گرفتن آنها می‌شود. اما این عوارض جبران‌ناپذیری مانند سیاه شدن لگن، آسیب‌های بینایی، افزایش فشارخون و عوارض روانی را به دنبال خواهد داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در پایان تأکید کرد: شهروندان برای تهیه و مصرف هرگونه دارو یا مکمل باید از داروخانه‌های معتبر، زیر نظر پزشک و با مشاوره داروساز اقدام کنند و از خوددرمانی و توصیه‌های غیرعلمی برای درمان بیماری‌ها جدا خودداری کنند. برای مباحثی مانند چاقی یا لاغری نیز بهترین راهکار اصلاح سبک زندگی و دریافت مشاوره تغذیه‌ای است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.