پنج شنبه27 ارديبهشت 1403     Thursday, May 16, 2024
1402/01/22
کدخبر :84045
12
چاپ :

کشاورزی کرمان درگیر خشکسالی و سرمازدگی؛ ضرورت ساخت فرصت با ظرفیت‌های علمی

نگاه به روستاها باید به عنوان کانون توسعه پایدار باشد، ضمن اینکه در استانی که همزمان درگیر خشکسالی، سرمازدگی و سیل است همه ظرفیت های علمی را در عرصه میدانی به کار گرفت.

داود بیگلری در مراسم تجلیل از رییس پیشین جهاد کشاورزی و معارفه خود تاکید کرد: در شرایط کنونی کشاورزی استان، ضرورت دارد همه مجموعه‌های علمی به بخش کشاورزی ورود کنند تا تهدیدها به فرصت تبدیل شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه هیچ بخشی به اندازه کشاورزی تحت تاثیر عوامل محیطی- بیرونی نیست اظهارداشت: این عوامل تحت عنوان عوامل تهدید و فرصت شناخته می‌شوند که باید با دانش علمی آنها را به منظور توسعه بهره وری به کار گرفت.

بیگلری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مجموعه‌ای از فرصت‌های بسیار خوب است، ادامه داد: نگاهمان به روستاها به عنوان کانون توسعه پایدار خواهد بود و با نهایت تلاش سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی را شبانه‌روز دنبال خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: کرمان از اقلیم منحصربه فردی برخوردار است که ظرفیت های کشاورزی آن را نیز به شکل فزآینده ای به منصه ظهور رسانده است لذا باتوجه به شرایط عوامل طبیعی مثل سرمازدگی و سیل و نیز خشکسالی چندساله ضرورت دارد که زمینه تعامل و هم افزایی مجموعه عوامل اجرایی با تجربه در این عرصه را در کنار متخصصان عرصه های علمی این حوزه فراهم کرد تا در کمترین زمان بیشترین بهره وری را خلق کرد.

در این مراسم ضمن معرفی بیگلری به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از خدمات محمد خیراندیش که سال گذشته در این مسئولیت منصوب شده بود قدردانی شد.
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.