شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1400/02/01
کدخبر :45935
27
چاپ :

کرمان در مسیر پیوستن به شبکۀ شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از پیوستن کرمان به شبکۀ شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی خبر داد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از پیوستن کرمان به شبکۀ شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی خبر داد.

"محمد جهانشاهی" در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: این اقدام با هدف افزایش مشارکت مردم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام می‌گیرد.

وی افزود: هدف نهایی پروژۀ پیوستن شهر کرمان به شبکۀ شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی، علاوه بر توسعۀ صنایع دستی که پیش‌نیازی برای ثبت کرمان به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی است، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر و همچنین حفاظت و حمایت از داشته‌های فرهنگی شهروندان نیز خواهد بود.

معاون شهردار کرمان با اشاره به مشارکت مالی شهرداری کرمان در این پروژه گفت: با توجه به اینکه امور شهرها توسط شهرداری‌ها اداره می‌شود؛ بنابراین شهردار هر شهر، دبیر شهر ملی و یا شهر جهانی صنایع دستی آن شهر خواهد شد.

وی با بیان اینکه متولی اصلی ثبت شهر ملی صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظهار کرد: این اداره‌کل نیز علاوه بر مشارکت مالی، نقش پشتیبانی‌کنندۀ هنرمندان صنایع دستی و همچنین همکاری در جمع‌بندی اطلاعات پرونده، هماهنگی با کارگاه‌ها و برنامه‌های میدانی پروژه، هماهنگی با هنرمندان و پیگیری و حضور در جلسات توجیهی در تهران و هماهنگی لازم جهت اخذ نظر موافق اعضای کمیته ثبت شهر ملی صنایع دستی را برعهده دارد.

جهانشاهی افزود: در این پروژه، اتاق بازرگانی نیز علاوه بر مشارکت مالی، وظیفۀ پیگیری و رایزنی با اعضای کمیته ثبت ملی شهرها را نیز عهده‌دار است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.